Var kan man prova Mac:ar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2003-07-15 16:53

Hej på er!

Jag är en potentiell switcher och är ute efter att få känna på ett antal olika Mac:ar. Jag vill skaffa mig en känsla för prestanda och funktion på olika modeller.

Det är inte lätt att välja någon specifik modell som jag är ute efter. Jag har idagsläget en urgammal stationär PC som jag vill slänga ut. samt en något sånär modern bärbar Dell dator.

Jag är i läget att jag vet att jag vill ha en Mac man kan inte bestämma mig för hur kraftigt jag måste ta i för att bli nöjd med prestanda, därav testbehovet.

För övrigt så är det här det jag kommer att använda den till:
- Allmän surfande och mailande
- DVD bränning samt i mindre mån videoredigering
- Photoshop och Illustrator arbete
- Utvecklingsarbete i Java

Det kan tänkas att datorn måste flyttas men då under längre perioder, typ 1-2 månader.

Vad tror ni? Bärbar eller Stationär?

P.S. Jag kanske ska tillägga att jag är i Värmdö utanför Stockholm. D.S.

/Johan

InLife på Sveavägen 35 har en mycket bra utställning. Där kan du klämma och känna på alla nuvarande modeller, utom G5:an då.

• Medlem
  • International user
  • 2003-07-15 17:11

Den serie som har bäst framtidsutsikter är helt klart Power Mac G5. Den har helt ny teknik och lär kännas fräsch länge...

Eftersom du inte skrivit ngt uttryckligt om bärbarhet/litenhet så tycker jag nog att G5 är ett självklart val.

Budgetmodellen på 1.6 GHz räcker till allt, men dual2GHz är mest för pengarna...

Köp till valfri skärm.. hade jag haft pengar hade det blivit en Apple TFT 20"

• Medlem
  • Värmdö
  • 2003-07-15 17:19

Tackar, jag ska ta en sväng förbi InLife och titta.

Finns det någon info om skillnad i prestanda mellan G4 och G5? Med tanke på prispressen på G4 kanske en dual G4 kan vara något.

Nackdelen förutom prestanda som jag förstått det är att G4 bullrar mer än G5.

/Johan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 17:30

Du kan ju även kolla på Siba på Kungsgatan.
De är ett gäng Macar uppställda som man får fingra på.

1
Bevaka tråden