Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vista + Mac OS leopard

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2009-04-26 17:52

Hej

Min macbook dog för några månader sen, har inte hunnit att fixa den. Jag har en annan burk som kör microsoft vista, kan man installera mac os leopard på den, alltså köra den vid sidan med tex virtual box?. Är det någon som har gjort det och har det fungerat bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-26 21:09

Hej Shuma, om du diskuterar OSX på en PC, så är det diskussioner vi inte har tillåtit på forumet.
Om det är på en intelmac så kan tråden vara kvar.

Så? vad är det?

/Mod

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-04-26 23:07

Va?

Ursprungligen av Tangen:

Hej Shuma, om du diskuterar OSX på en PC, så är det diskussioner vi inte har tillåtit på forumet.
Om det är på en intelmac så kan tråden vara kvar.

Så? vad är det?

/Mod

Hej!

Hur kan det inte vara tillåtet att diskutera det?, jag vill köra de operativsystem som jag använder för mitt arbete, jag har ingen mac dator som jag kan arbete med så därför behöver installera min köpta mac os x på min andra dator som har vista. och ja det är en intelmac.

Så? vad är det?

Ursprungligen av shuma:

...jag har ingen mac dator som jag kan arbete med så därför behöver installera min köpta mac os x på min andra dator som har vista. och ja det är en intelmac.

"Jag har ingen mac dator"
"Ja, det är en Intelmac"

Jag förstår inte hur de två meningarna passar ihop. Om du inte har en "mac dator", hur kan det då vara en "intelmac"?

Men om jag har förstått det rätt så har du en PC där du vill installera Leopard. Eftersom det är ett brott mot Apples licensavtal för OSX att installera OSX på icke-Apple-hårdvara, så har forumet beslutat att inte tillåta diskussioner om detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-26 23:17

Hej Shoma, det är väl jättebra, jag frågade bara om det var en windowsmaskin, dvs en icke-Mac som du frågade om hur man installerade OSX på? - och den diskussionen är inte tillåten på forumet.

Vi har alltså förbjudit diskussioner om hur man installerar OSX på en icke-Apple dator.

Så nu hoppas jag bara någon har svaret på din fråga.

1
Bevaka tråden