Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta till samma AFP med olika användare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2009-04-25 14:51

Finns det något tredjeparts-program eller något annat knep om man vill ansluta till samma AFP-server med olika användare, och samtidigt komma ihåg användarnamn och lösenord.

Vi tar som exempel mac.se:

Jag öppnar finder, väljer Gå --> anslut till server. Skriver mac.se och trycker anslut. Den frågar mig om användarnamn och lösenord som jag fyller i, och därefter väljer jag att spara lösenordet och användarnamnet.

Nästa gång jag försöker ansluta till mac.se mountas enheten automatiskt eftersom keychain fyller i användarnamn och lösenord.. Men om jag nu vill ansluta med en annan användare, hur gör jag då? Radera från keychain och fylla i fram och tillbaka hela tiden är inte så smidigt..

Se bara till att den inte kommer ihåg lösenordet i nyckelringen över huvud taget. Borde väl funka?

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2009-05-05 18:06
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Se bara till att den inte kommer ihåg lösenordet i nyckelringen över huvud taget. Borde väl funka?

Jo, men då måste jag ju fylla i lösenordet varje gång.. Jag vill ju att den ska komma ihåg.

Någon som vet?

1
Bevaka tråden