Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera uppdatering office 2008

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

När jag ska installera 12.1.7 säger den såhär när jag ska välja hårddisk att installera på:
Du kan inte installera Office 2008 12.1.7 Update på den här volymen. En version av programvaran som krävs för att installera den här uppdateringen kunde inte hittas på den här volymen.

Jag har microsoft office 2008 12.1.5 för tillfället.

Någon som har en lösning på problemet?

ht-tower

Jag råkade ut för exakt samma sak. Det var Microsoft som hade tabbat sig och byggt en installerare som antog att man var inloggad som administratör.

hur löste du det? jag har iofs försökt med att nedgradera nu också men då säger den samma sak...

Att installera om är en absolut sista utväg... har gjort det alldeles för många gånger innan

Ursprungligen av ht-tower:

hur löste du det? jag har iofs försökt med att nedgradera nu också men då säger den samma sak...

Att installera om är en absolut sista utväg... har gjort det alldeles för många gånger innan

Jag löste det då genom att utföra hela installationen och uppdateringsprocessen från ett administratörskonto. Det ska normalt inte behövas utan fungera även från ett vanligt användarkonto, då ska installeraren precis som vanligt fråga efter inloggningsuppgifter men tydligen hade inte Microsoft tänkt på det.

Personligen hade jag inget problem att installera senaste uppdateringen, men har tidigare haft de problem du beskriver. De gånger jag fick det problem du beskriver, skippade jag uppdateringen och väntade tills nästa uppdatering kom som då fungerade utmärkt att installera.

Det finns ett flertal trådar sedan tidigare om problem vid uppdatering av office, har du läs dessa och sett om de varit till hjälp?

http://www.99.se/microsoft/254141-microsoft-office-update-12-1-3-problem.html
http://www.99.se/microsoft/253964-office-2008-vaegrar-efter-update.html
http://www.99.se/microsoft/243114-office-2008-bara-negativt-om-senaste-12-1-a.html

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-21 14:47

Även jag har nu stött på det här problemet. Det värsta är att det inte ens går att ta bort Office... Avinstalleraren hittar ingen bef. installaton. Gör jag om installationen går det inte att uppdatera den (av samma anledning)... Vad göra?

Det har tidigare i någon tråd här nämnts att man kan få problem med office om man använt sig av program liknande monolingual. Sen jag slutade använda mig av monolingual på office har alla mina tidigare problem försvunnit. Du har inte använt dig av monolingual eller liknande?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-21 15:23

Det konto som jag har kört ifrån har admin-behörighet, så rättigheterna bör det inte bero på.

Monolingual eller liknande används inte. Det enda "specialprogram" som finns i den här datorn är den mjukvara som följer med C-Pen (handscanner), men jag kan inte hitta någon info. om att den skulle ställa till det...

Några andra idéer?

Det enda som jag kan dra mig till minnes är att det var vissa som hade problem med Office 2008 som i vissa fall antog att man var inloggad med ID 501 eller om det var 502 och fick liknande symptom om man inte var det. En helt otrolig bugg i så fall men jag trodde att det blev åtgärdat relativt snabbt, men har man en gammal installationsskiva kan det naturligtvis vara orsaken.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-21 17:01

Det jobbiga här är att det inte ens går att avinstallera skiten...

1
Bevaka tråden