Hur är Apple Store med ångerrätt? Skillnad före leverans (efter avsändning)?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-04-23 23:16

Har beställt en MacBook som preliminärt levereras på måndag, men funderar på att ångra under ångerrätt och invänta WWDC (http://www.9to5mac.com/pro-apps-macbooks-updated-wwdc) om en dryg månad.

Undrar därför: nån som har erfarenhet av att utnyttja ångerrätten enligt distansavtalslagen mot Apple Store? Är de bråkiga eller medgörliga? Tar de själva på sig returfrakten eller får man betala? Vad kan det då kosta?

Datorn har avsänts men inte levererats ännu. Gör det nån skillnad att ångra före leveransen? De slipper ju skicka ut ett extra bud.

Jag kan förstås kontakta dem och ställa de här frågorna, och kommer göra det om det blir av, men tänkte höra här först om någon har erfarenheter.

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-24 08:50

Om du har ångrat dig så är det bättre att du avbeställer så snart som möjligt. Jag har för mig att apple tar en avgift om maskinen är build to order.

//Rob

har man inte alltid typ 7 dagars ångersrätt enligt nån konsumentlag? men bäst är ju att ångra dig så tidigt som möjligt.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-04-24 16:02
Ursprungligen av =JoNaZ=:

har man inte alltid typ 7 dagars ångersrätt enligt nån konsumentlag? men bäst är ju att ångra dig så tidigt som möjligt.

14 enligt distansavtalslagen.

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-24 18:26

Ja men om det är build to order kan Apple ändå kräva en avgift.

//Rob

1
Bevaka tråden