Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

något bra program som rippar från flera cd-spelare samtidigt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-23 11:58

Jag är på jakt efter en programvara som kan rippa och skapa mp3:filer från flera Cd-Spelare samtidigt.

Det är nämligen så att jag har ett "CD-Torn" med 8st cd/dvd-brännare som jag kopplar till min Mac Pro med Firewire. Därav vill jag rippa och skapa mp3 filer av det jag rippar och samtidigt vill jag ha stor kontroll över hur den döper mappar och filer, inte som iTunes gör ./artist/album/låtnummer låtitel.mp3 jag vill vara mer flexibel och ibland kunna döpa filerna till ./artist - album/låtnummer låttiel.mp3 osv.

Någon som känner till ett sådant program?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-04-23 18:35

Det är möjligt att Toast Titanium har det eftersom motsvarande produkt på Windows-sidan (Easy Media Creator) har den möjligheten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-23 19:36

tyvärr inte, jag har letat och letat men inte hittat i Toast.

Det finns ju också ett annat sätt att lösa problemet kanske, nämligen att låta filerna få vilket namn som helst, och så kan man med hjälp av AppleScript titta i filens metadata och i efterhand döpa om det till önskat namn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-23 20:09

jo det så klart, men behöver ändå ett program som kan rippa från flera cd-spelare samtidgt, det klarar tyvärr inte itunes av. testade max, det funkade bra men tyvärr var den väldigt dålig på att hämta data från nätet med titlar, albumnamn osv.

1
Bevaka tråden