Hur reklamera köp från apple.se/store?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-04-21 22:22

Hej!

Har en macbook som jag har haft upprepade problem med sprickor i topcasen. Jag har fått mitt topcase utbytt två gånger och sitter nu för tredje gången ett sprucket topcase. Konsumentköplagen säger att man har rätt att häva köpet eller få varan utbytt om samma fel uppstår tre gånger. Saken är den att jag inte köpt min dator i någon fysisk butik. Beställde den direkt från apple.se. Hur ska man bära sig åt med reklamationsärenden då?

/Jonas

Ring Apple Store.

Du har ju redan fått den reparerad två gånger. Så det är väl bara att ta kontakt med dem på samma sätt som du gjorde dessa två gånger.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-04-21 22:48

Ja, det är nog en bra början. Skall göra det. En annan jobbig detalj är att jag befinner mig i usa. Tror du man kan ringa svenska apple o sen lämna in i usa.

1
Bevaka tråden