Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp hittar inte xp/vista skiva

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hejsan, har en ny macbook, haft den i några veckor nu. Funkar ypperligt,men vill ju kunna leka med cad, så vill köra windows också.

Körde igång bootcamp ass och partionerade 30gb till windows, sedan när jag ska sätta in en windows skiva så gör jag det och då hittar inte macbooken någon windows skiva, har testat med 2 xp skivor och en vista skiva. Kan jag göra det manuellt genom att boota på skivan och installera så, men hur blir det med bootloader då?

  • Oregistrerad
  • 2009-04-21 19:27

Jadå det kan du, det viktiga är att du partitionerat disken, håll nere alt när du bootar datorn, alternativt C så bootar den från CD.

Ursprungligen av studiox:

Jadå det kan du, det viktiga är att du partitionerat disken, håll nere alt när du bootar datorn, alternativt C så bootar den från CD.

Hur blir det med bootloadern? Behöver jag fixa den manuellt då?

Edit:
Nu har jag testat lite själv och insåg vad felet var, jag var allt lite för ivrig, det tar visst en stund innan macbooken mountar skivorna, men ett nytt problem har uppstått, varför funkar inte bootcamp assistenten på vista 64-bitars? Det är ju en 64 bitars processor? Får väl i värsta fall skaffa 32-bitars.

Senast redigerat 2009-04-24 12:59
1
Bevaka tråden