Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATI Radeon HD 4870 till Mac Pro Woodcrest.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-18 23:44

Tjena.

Är så sugen på nya ACD 24"LED men har ju såklart ett problem. Apple säljer inga grafikkort som stödjer DisplayPort till Mac Pro efter 2008.

Har kollat runt lite på olika MacWorld trådar och en del har fått det att fungera och en del inte. Andra har flashat korten och andra har lödit på dem. Själv hoppas jag på plug and play utan apples officiella godkännande!

Så vad säger ni? Går det direkt. Denna site har testat kortet och det verkar iaf ha fungerat! http://www.barefeats.com/nehal05.html

Vilka kort tror ni fungerar. Är ju en dyr hobby att köpa grafikkort som inte fungerar till ens skärm!

Mac pro före 2008 menar du alltså ?
Jag har en Mac Pro Early 2008 med dubbla GeForce Kort och 2st Apple LED utan problem!

Jag kommer sälja mitt kort dock för att köpa ett ATI kort för att få maxad power i spel
PM:a om du är intresserad

Ursprungligen av @ndreas:

Mac pro före 2008 menar du alltså?

Nej, "Harpertown" är Mac Pro 2008.

Mac Pro 2006 hade en processor som kallades Clovertown.

Nu när jag läser första inlägget igen, så framgår det faktiskt inte entydigt vilken Mac Pro-modell vi egentligen pratar om....

I rubriken nämns "Harpertown", vilket alltså är 2008-modellen.

Men i texten står "Mac Pro efter 2008", vilket borde peka på 2009-modellen.

Och länken leder till en test där alla tre Mac Pro-generationerna finns med.

ok men är det en 2008 Mac pro så fungerar i alla fall både ATI kortet med uppdatering samt GT 120 kortet i dessa maskiner
Är det en 2009 så fungerar båda där också

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-09 19:32

Hej igen. Sorry för att jag inte har svarat i tråden.

Jag fick idag tillgång till ett 4870 kort och testade det i den mac pro 1.1 3.0ghz som jag har. Och det lirade fin fint!

Här är benchmark testet jag gjorde lite fort. Hur ser det ut tycker ni?

Det är mot en imac 9.1.

//T

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-09 21:28

Och jag har ju också skrivit fel ser jag.

Är en Woodcrest jag har. Sorry för det. Men det fungerar iaf!

1
Bevaka tråden