Tappad iPhone :/

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-04-17 14:14

Tappade min privata mobil på jobbet idag och det finns inte någon stans.
Det är så att i mitt yrke måste jag ha mobil (hantverkare) men chefen är ens lö människa så efter 2 år har jag fortfarande inte fått jobb mobil utan fakturer chefen för vad jag ringer. Men när man måste ha sin privata mobil så här och tappar den kan jag kräva han att betala en ny då?
Stället jag tappade den på var en vind med 75cm lösull i så att hitta den är omöjligt att hitta den och det hörs inte när man ringer då den inte har täckning. Så att hitta den finns inte på kartan tyvärr.
Vet inte om det är rätt att fråga sådant här men vet inte heller vart man skall vända sig då jag inte är med i facket osv.
Likaså när jag nu får en ny mobil kan jag synka den till samma skick med sms osv som min gamla? Min gamla var iPhone 1 och nu blir det ju den nya modellen.

Trist. Metalldetektor?

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-04-17 14:36

Inte värt besväret då det är en STOR vind och det är trångt. Det är itne en vanlig vind som man kan ha på ett litet hus utan denna är ca 1000m2

• Medlem
  • Östersund
  • 2009-04-17 15:25

Larm??

Sorry..
Har du inte larmet på den?
Bara vara på plats säg 05:40 (min väckartid) då larmet startar?

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-04-17 18:05
Ursprungligen av Barkley:

Sorry..
Har du inte larmet på den?
Bara vara på plats säg 05:40 (min väckartid) då larmet startar?

Går inte. jag kan inte vara på bygget den tiden. Lokalen är larmad och bommad vid tiden mitt larm går.

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-17 15:44
Ursprungligen av Exstaz:

Inte värt besväret då det är en STOR vind och det är trångt. Det är itne en vanlig vind som man kan ha på ett litet hus utan denna är ca 1000m2

En iPhone kostar ju 5.500 om du köper den utan abonnemang. Tar det dig 5 timmar att hitta den så är det ju en "timlön" på 1.100 skattefritt.

Angående att din arbetsgivarer skulle stå för den så är det väl tveksamt. Han kan väl knappast lastas för att du dräller bort din iPhone? Den enda som kan svara på den frågan är väl han själv.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-04-17 18:04
Ursprungligen av rhesus:

En iPhone kostar ju 5.500 om du köper den utan abonnemang. Tar det dig 5 timmar att hitta den så är det ju en "timlön" på 1.100 skattefritt.

Angående att din arbetsgivarer skulle stå för den så är det väl tveksamt. Han kan väl knappast lastas för att du dräller bort din iPhone? Den enda som kan svara på den frågan är väl han själv.

Jo visst men jobbet kräver att jag har mobil. Dom kan inte kräva att jag skall ha min privata så är det bara. Om det nu skulle vara så måste det ju stå i mitt kontrakt osv men det gör det inte.

Du kan synca ihop med din nya..

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-04-23 17:12

Efter lite bra argument fick jag chefen till att köpa mig en ny iphone 3g och en ny jobba telefon med abonemang ^^ (han vill nog inte att jag tappar min iPhone igen)

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-04-23 18:49
Ursprungligen av Exstaz:

Efter lite bra argument fick jag chefen till att köpa mig en ny iphone 3g och en ny jobba telefon med abonemang ^^ (han vill nog inte att jag tappar min iPhone igen)

Sälj dom argumenten [till någon annan] för en dyr penning....

1
Bevaka tråden