vilka "postföretag" finns i USA

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-14 18:14

jag har köpt en skärm genom ebay, och fått kollinummer skickat till mig....men jag vet inte vilket postföretag som är använt....jag har frågat honom med det brukar ta flera dagar innan jag får svar......

och är man otålig så är man, skulle vara tacksam för några länkar till olika postföreta i USA...

//Dasse

Citat:

Skrevs ursprungligen av Dasse
jag har köpt en skärm genom ebay, och fått kollinummer skickat till mig....men jag vet inte vilket postföretag som är använt....jag har frågat honom med det brukar ta flera dagar innan jag får svar......

och är man otålig så är man, skulle vara tacksam för några länkar till olika postföreta i USA...

//Dasse

www.fedex.com/se
www.ups.se
www.baxglobal.com

• Medlem
  • 2003-07-14 18:53

Tack!
men ingen av siterna hittade paketet....synd

Kanske dumt men har du kollat www.usps.com ?

Motsvarande svenska Posten.

Återkom annars med det där kollinumret så kan jag nog svara.

Vet du säkert att det ska vara sökbart?

• Medlem
  • 2003-07-15 01:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Andersson
Kanske dumt men har du kollat www.usps.com ?

Motsvarande svenska Posten.

Återkom annars med det där kollinumret så kan jag nog svara.

Vet du säkert att det ska vara sökbart?

Tjena
nej, jag har hade inte kollat med USPS.com
nu har jag det men det finns ingen information om var det befinner sig.... men det verkar allafall ta emot nummret....

här är det:
839263028450

!

Ok, det där säger ju inte så värst mycket. Vanligtvis ingår det bokstäver i ett kollinummer också och det var mest dessa jag var ute efter.

Söker du med det numret du angav på www.usps.com så får du som svar att någon söktjänst inte köpts till en sådan försändelse. Inte särskillt sannolikt ur flera aspekter.

Senast jag fick leverans med USPS så hette kollinumret EUxxxxxxxxxUS (där x:en alltså är siffror). Således färre siffror än det numret du har plus två gånger två bokstäver.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Kan bara hoppas du får svar från säljaren...

• Medlem
  • 2003-07-15 03:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Andersson
Ok, det där säger ju inte så värst mycket. Vanligtvis ingår det bokstäver i ett kollinummer också och det var mest dessa jag var ute efter.

Söker du med det numret du angav på www.usps.com så får du som svar att någon söktjänst inte köpts till en sådan försändelse. Inte särskillt sannolikt ur flera aspekter.

Senast jag fick leverans med USPS så hette kollinumret EUxxxxxxxxxUS (där x:en alltså är siffror). Således färre siffror än det numret du har plus två gånger två bokstäver.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Kan bara hoppas du får svar från säljaren...

ja de hoppas jag också, han är lite luddig i svaren, men på ebay så hade han bara bra ratings....runt 300 st....inte en negativt, så jag får väl fortsätta att lita på att jag får grejjerna, men de skickades den 26é juni, så lite väl lång tid har passerat tycker..... men det finns väl billiga och dyra alternativ att skicka som....

tack för hjälpen!

26 juni?!

Då gissar jag på häst och vagn. Möjligen åsna.

Hur mycket ligger du ute med?

Har du kollat ett-steg-fram-och-två-bak-posten?

Skämt åsido så hoppas jag innerligt att du ska få dina grejor men tyvärr så ser det inte så värst ljust ut.

Jag hade legat på rätt bra hos den där säljaren.

• Medlem
  • 2003-07-15 23:34

Lusläs feedbacken!

En del kriminella har fejkade sådana. Kolla vad han köpt el sålt och vilka han gjort affärer med samt deras feedback.

Har han 300 småaffärer med folk som har noll el obetydlig feedback så kan det tyvärr vara en bedragare.

• Oregistrerad
  • 2003-07-16 10:43
Citat:

ja de hoppas jag också, han är lite luddig i svaren, men på ebay så hade han bara bra ratings....runt 300 st....inte en negativt, så jag får väl fortsätta att lita på att jag får grejjerna, men de skickades den 26é juni, så lite väl lång tid har passerat tycker..... men det finns väl billiga och dyra alternativ att skicka som....

tack för hjälpen!

Han heter?

• Medlem
  • 2003-07-16 11:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ola Hansen
Han heter?

Han heter "BTSelectronics" när jag klickar på länken till den annons jag köpte skärmen på så står det "user suspended".

Men man kan inte få veta av vilken anledning, dels kan det ju vara att han inte skött sig, men det finner jag lite "orimligt" när han har fått så mycket bra betyg, varför förstöra det menar jag....

han har bara sålt nya macar och cinema displays, så det kanske är av den anledningen att det blev mer som ett företag som han har blivit avstängd....vet inte...nuy säljer han genom yahoo vet jag.....jag känner mig orolig för pengarna, men hur fungerar en eventuell polisanmälan mot en person i dallas?, jag tänkte dock vänta ett tag till, det finns väl leveransalternativ som är uppemot en månad...

• Medlem
  • Lund
  • 2003-07-16 20:12

Om paketet skickades med ytpost tar det vanligen 6 veckor, eller så här års snarare 8, från USA till Sverige. Hur mycket betalade du i porto?

Normalt förses USPS-post dock inte med kollinummer, så det hela verkar lite skumt. Säljaren har inte haft några aktiva auktioner de senaste 30 dagarna och ingen feedback sedan i maj. Tyvärr finns det på senare tid många exempel på att en skurk har hackat sig in på en legitim eBaysäljares konto, lagt upp fejkade auktioner, tagit emot pengar på sitt eget konto och därefter gått upp i rök.

• Medlem
  • 2003-07-16 22:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baxter
Om paketet skickades med ytpost tar det vanligen 6 veckor, eller så här års snarare 8, från USA till Sverige. Hur mycket betalade du i porto?

Normalt förses USPS-post dock inte med kollinummer, så det hela verkar lite skumt. Säljaren har inte haft några aktiva auktioner de senaste 30 dagarna och ingen feedback sedan i maj. Tyvärr finns det på senare tid många exempel på att en skurk har hackat sig in på en legitim eBaysäljares konto, lagt upp fejkade auktioner, tagit emot pengar på sitt eget konto och därefter gått upp i rök.

Tjena
jag vet inte om det är USPS som är använt, har inte fått svar om det än, men jag tror inte att det är någon som hackat sig in eftersom att emailadressen är"@btselectronics.com" och hans bankkonto tillhör en person med samma nanm.....men eftersom att det handlar om en cinema display 23" så är jag väldigt orolig att förlora pengarna, men om det går bra vilket jag tror så går det ju att köpa mer av killenb framöver......det tråkiga är att jag betalade redan i April.....men eftersom att jag har kontakt med honom hela tiden så borde det ju inte vara någon som hackat sig in och blåst mig....

det är tur att det inte handlar om en G4, det hade inte varit så kul att få den i augusti

tack för att ni tar er tid, det uppskattar jag!!!

• Medlem
  • 2003-07-16 22:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baxter
Hur mycket betalade du i porto?

Jag betalade 135$ för "Shipping & Handling" det är rätt dyrt, så det borde väl kanske gå lite snabbare då, men det beror ju på vilket företag som anlitats för frakten såklart....

Hur pejjade du? Paypal? Det kan gå att få en refund, maila dom!

• Medlem
  • 2003-07-17 00:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
Hur pejjade du? Paypal? Det kan gå att få en refund, maila dom!

Hej
PayPal fanns inte som alternativ, jag betalade på banken, direkt till hans konto, så jag har ju hans namn adress osv....vad det nu hjälper vid en eventuell polisanmälan.....men jag tycker som sagt att det ändå har sett ganska seriöst ut hela tiden, även om det dragit ut på den...

Efter betalning så har jag fått "html-email" där man hela tiden kunnat kolla status, om skärmen är skickad osv....vid en blåsning så borde personen försvinna så snabbt som möjligt efter betalning....

men hur funkar PayPal´s refund, då måste man ju bevisa att man inte fått någon vara, skall säljaren visa upp postkvitto på försändelsen för att styrka att han skickat då eller?

• Medlem
  • 2003-07-17 13:48

Har nu fått svar från säljaren att den skickats med FedEx, men han skulle kolla varför man inte kunde tracka paketet ännu.....kan det stämma att man inte kan om paketet är skickat för så länge sen som den 26é juni?

• Medlem
  • 2003-07-17 22:19

Det bör gå så länge inte paketet kommit fram!

Kan vara fel nr du fått. Maila FedEx och fråga efter formatet för int'l kolliid.

• Oregistrerad
  • 2003-07-19 23:46

Väntar själv just nu på ett paket som har "kommit bort" och återfunnits i Israel - helt utan förklaring! De ska nu försöka få det på rätt spår igen.

Det lustiga i sammanträffandet är att det också försvann den 26 juni.
Från USA...
Med FedEx...

• Medlem
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-07-20 02:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Palle
Väntar själv just nu på ett paket som har "kommit bort" och återfunnits i Israel - helt utan förklaring! De ska nu försöka få det på rätt spår igen.

Det lustiga i sammanträffandet är att det också försvann den 26 juni.
Från USA...
Med FedEx...

ahh Israel.. the holly land.!

• Medlem
  • 2003-07-20 03:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse

vad tur vi har

• Oregistrerad
  • 2003-07-20 21:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse

Ja, det är den enda tröst vi har i FedEx's oförklarliga felskickarparty.

Hoppas det inte kommer till västbanken bara...

• Medlem
  • 2003-07-21 00:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Palle
Ja, det är den enda tröst vi har i FedEx's oförklarliga felskickarparty.

Hoppas det inte kommer till västbanken bara...

vad får du upp när du skall tracka paketet ?, jag får infon att det än sålänge inte har kommit in någon information om försändelsen och att jag skall testa senare...

Citat:

Har nu fått svar från säljaren att den skickats med FedEx, men han skulle kolla varför man inte kunde tracka paketet ännu.....kan det stämma att man inte kan om paketet är skickat för så länge sen som den 26é juni?

Det är mystiskt att det inte går att söka men det är alltid enklare för den som skickat paketet att kolla orsaken med transportföretaget. Låter ju bra att han har hört av sig till slut. Jag skulle avvakta hans svar igen.

Tyckte att USD 135 lät som väldigt mycket pengar och kikade lite på FedEx hemsida. Där hittade jag följande:

For time-critical packages. FedEx Express offers the most reliable, time-definite delivery in one, two, or three business days. For competitively priced, dependable day-definite delivery. FedEx Ground offers delivery in 1 to 5 business days depending on destination. It includes FedEx Home Delivery offering business-to-residential delivery service.

Vid närmare koll verkar det för övrigt inte fullt så dyrt. En liknande leverans (utifrån ungefärliga specar från Apples produktblad) från New York och hem till mig i Borås skulle kosta över USD 200. För visso med FedEx Express men ändå.

• Oregistrerad
  • 2003-07-21 21:34
Citat:

vad får du upp när du skall tracka paketet ?, jag får infon att det än sålänge inte har kommit in någon information om försändelsen och att jag skall testa senare...

Jag kan följa paketet fram till Israel via ett par städer i USA, men efter ankomsten till Israel är det tomt.
Avsändaren har däremot haft kontakt med FedEx och påstår att det är återfunnet och på gång.
Well, well...

1
Bevaka tråden