Ta bort flera mail??

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-04-16 12:08

Hej

Är helt ny med Mac så vissa saker är väldigt nytt.
Bara som att när jag markerar ett mail i mail programmet så blir fler mail från samma avsändare,tex mail från ett forum,markerade också men det är bara det jag markerat som tas bort.
Hur gör man för att ta bort dom som också blivit markerad automatiskt av mail programmet?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-04-16 12:51

Hänger inte riktigt med. Kan du skicka en skärmdump?

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-04-16 13:01

Hmm det har jag inte lärt mig än

Men om jag markerar ett mail så blir det mörkblått och om det finns flera mail från samma avsändare så blir dom också markerade men i en ljusblå färg.
När jag sen trycker på ta bort försvinner bara det som var mörkblått inte dom andra.

Förstår nu?

Att dom blir ljusblåa tror jag beror på att du har "Ordna trådvis" aktiverat, då försöker Mail lista ut vilka meddelanden som hör ihop och gruppera dessa.

Ska du ta bort flera meddelanden så markerar du alla dessa med Kringla-Klick (eller shift-klick om det är flera i följd) så alla du ska ta bort blir mörkblå osså tar du bort dom.

Vill du stänga av tråd-funktionen gör du det under menyn "Innehåll".

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-04-16 14:45

Jag har inte Ordna trådvis aktiverat men jag förstår vad du menar med resten

Du behöver inte ha "Ordna trådvis" aktiverat. Mail försöker markera brev som hör till samma korrespondens i alla fall. Skillnaden med att ordna trådvis är att alla dessa samlas tillsammans och gör det lättare att följa en diskussion. Det blir också lättare att radera en hel diskussion på en gång eftersom du bara behöver markera tråden istället för varje (ljusblåmarkerat) mail. Samtidigt bryter ordna trådvis den direkta sorteringen efter t.ex. datum. En smaksak, och det är ju annars lätt att växla mellan lägena.

1
Bevaka tråden