Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orginal typsnitt (iWeb09)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-16 11:20

Hej!
Jag håller på att göra en hemsida i iWeb 09. Jag gillar typsnittet som är standard när man gör en ny sida, men jag kan inte hitta vilket det är? Jag har provat men får inte fram samma typsnitt.
Klistrar jag in en text så har den det typsnittet, men det är det jag vill ändra till "orginal" typsnittet. Vet någon vad det typsnittet heter och vilka inställningar det är för det? Jag vill ju inte ha olika typsnitt på sidan...

/MVH

  • Medlem
  • 2009-04-16 12:01

Det är väl olika typsnitt beroende vilket tema man väljer. Kan du bifoga skärmdump?

PS
Vad står det under "typsnitt" när du markerar något som är skrivet med det du gillar?

Förstår inte frågan (tex. "Klistrar jag in en text så har den det typsnittet, men det är det jag vill ändra till "orginal" typsnittet"), men lägger in en allmän upplysning:
Ovanligare typsnitt - som garanterat inte alla har i sina datorer - nästan alla trevliga/roliga typsnitt i hela världen m.a.o. - gör iWeb om till bilder.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-18 11:23

Det typsnitt jag menar är det som tema nummer 1 (det första orginaltemat) som är helvitt, men en bild med massa människor på. Sen är det de långa texterna under bilden som jag tycker har ett fint typsnitt.
Kan inte lägga upp en skärmdump då jag inte sitter på min kära Mac... Men jag tror nog att ni förstår?

Jag har för mig att om jag klickar på oginaltexten i iWeb, så står det att det är "Arial, Fet, 16". Men det stämmer inte, gör jag en text med "Arial, Fet, 16" så blir texten mycket större och fet, vilket inte orginaltexten är.

Hoppas ni förstår nu, annars lägger jag upp en skärmdump
Tack för era svar i alla fall!

1
Bevaka tråden