Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Elgatos fjärr eller Apple Remote - eller båda två?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-14 22:46

Med vissa Elgato-tvstickor medföljer en fjärrkontroll som skickar sina signaler direkt till stickan (utan att blanda in Macen som jag har förstått det).

Låt då säga att jag har en nyare mac med IR-mottagare, samt en Apple Remote; funkar det då lika bra att byta kanal genom Apple Remoten och EyeTV, som med Elgato-fjärren?

Suktar man som jag efter en smidig mediacenterlösning med EN fjärrkontroll känns det ju smidigare att bara använda Apples fjärr - eller någon annan som kopplar direkt mot datorn - än att använda både Elgatos OCH Apples, fast för olika saker.

Vore tacksam om någon kunde reda ut hur det egentligen funkar med Elgatos fjärrkontroll.

Det funkar bra att byta kanal och höja ljud med Apple remote, samt att gå till menyn och spola frammåt/bakåt.

Håll ner meny-knappen för att aktivera Eyetv menyn. Snabbt tryck aktiverar front row.

Jag har bägge, och brukar köra med elgatos eftersom den har fler knappar. Till exemepl en snabbknapp för inspelning.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-14 23:16

Okej, just vad jag ville höra

Finns det inget bättre alternativ till Apple Remoten då? Jag har kollat runt lite och förstått att Logitecs fjärrkontroller inte är mycket att hänga i julgranen.

I mina öron låter en Bluetooth-fjärr som det optimala. Tänk att kunna sitta på toaletten och byta låt på datorn - DET vore coolt det!

*Dags att sussa tror jag...*

1
Bevaka tråden