Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rent ljud men som klarar djup bas.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-04-14 13:21

Jag har nu äntligen köpt mig en iPhone och första tillbehöret blir ett par nya lurar.

Givetvis är det fördel om headset-funktioner finns, men jag prioriterar ändå bra ljud.

Jag hade tidigare SonyEricssons lurar som medföljde min w950. Dom var ok, tycker jag, men framför allt så var jag imponerad över hur bra bas dom levererade.

I hörlurarna jag skall köpa så vill jag kunna spela djup bas (jag lyssnar en hel del på club/triphop/d&b osv). Dock vill jag även kunna lyssna på jazz, klassiskt, pop osv utan att det låter "bullrigt" och dött. Finns det några hyfsat prisvärda lurar som fixar det?

EDIT: Jag har letat lite fler recensioner nu och ändrar därför mitt inlägg lite.

Många verkar gilla ljudet i V-Moda Vibe. Dom skall även leverera bra djupbas. Dock avråds man samtidigt att köpa dom då dom tydligen går sönder väldigt lätt.. Finns det några motsvarande - som inte går sönder?

En annan fråga:
Finns det inte något smart tillbehör som typ en mic/kontroller på en sladd samt ett 3,5-jack dit man kan koppla vilka lurar som helst?

Prisklass ca 500-1000:-

Senast redigerat 2009-04-14 15:34
Citat:

En annan fråga:
Finns det inte något smart tillbehör som typ en mic/kontroller på en sladd samt ett 3,5-jack dit man kan koppla vilka lurar som helst?

Jodå, t ex Teknikmagasinet har sådana.

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=265701

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-04-15 11:33

Ah, nice. Tack!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-04-15 15:17

Jag har nu bestämt mig för Denon AH-C452.
Hur är det nu - måste jag ha en adapter för att kunna använda dom till min iPhone?

Man kan hitta den här luren på apple.com, dock inte i se-sidan..

http://store.apple.com/uk/product/TR807?mco=NDI3MzU1NA

Vore ju nice att få med den kortare sladden så man kan koppla på en sladd med mic utan att ha en 100 meter lång sladd sedan. Just den här versionen med kort sladd hittar jag dock bara på apple.com..

Senast redigerat 2009-04-15 16:07
1
Bevaka tråden