Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordet fick spatt...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-14 11:09

Min PB 867 fick tokryck alldeles nyss, satt bara och surfade i lugn och ro. Plötsligt tändes en liten grön lampa där man låser upp tangentbordet (om man vill lyfta upp det för att tex installera minne) och tangenterna vägrade svara. Tangent G gav en 4 när jag tryckte på den, och R gav en 2a. Helskumt, och det höll i sig efter en omstart dessutom.

Jag var tvungen att slå av datorn och sedan starta för att få bort det.

Vafalls?

Tryck bara på F6 (i alla fall är det den på min pb 12", men på min gamla pismo vill jag minnas att det var F5 som gällde) så slocknar den gröna lampan. Vad som händer är att du slår på det numeriska tangentbordet. Titta på tangentbordet så ser du att det finns siffror på vissa tangenter. De motsvarar den sifferdelen som finns till höger på ett tangentbord till stationära maskiner. Du kommer åt dem antingen genom att hålla nere 'fn'-knappen, eller som du råkade göra, trycka på den F-tangent som det står 'num lock' på.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-14 12:00

Kom precis på det i själv, har aldrig använt den funktionen tidigare. Och så kallar man sig macvetare

1
Bevaka tråden