Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples mus - en ergonomisk katastrof

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av olaf johansson:

Fy vad besviken jag är. Trodde jag hittat stora MM-hatartråden. Här finns ju flera som t o m gillar eländet!

Ska snart köpa ny mac och det retar mig enormt att jag är tvungen att inkludera ännu en (min tredje) MM i köpet.

Kan man borra små hål i den jäveln och använda den som saltkar kanske?

Jag har postat en bild i ngn tråd här där jag "placerat den där den hör hemma" och sedan visar bilden en papperskorg.....

Hatar fanskapet.
"Engångsmus" är väl mera passande, rullhjulet slutar fungera. Sedan är det bara kasta.

Om de bara gjort en sån jävla enkel grej som den trådlösa Kensington jag har.
Det sitter en liten RING runt kulan som kan tas loss, sedan kan man göra RENT där nere i "hålet".. skitkäckt.

Jag har en Targus med, där länkar man av lasern BÅDE till under musen (förflyttning) och till framkant-översida (scroll). Så jävla smart. INGA rörliga delar!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-19 00:08
Ursprungligen av olaf johansson:

Fy vad besviken jag är. Trodde jag hittat stora MM-hatartråden. Här finns ju flera som t o m gillar eländet!

Ska snart köpa ny mac och det retar mig enormt att jag är tvungen att inkludera ännu en (min tredje) MM i köpet.

Kan man borra små hål i den jäveln och använda den som saltkar kanske?

Du kan sälja den till mig för en hundring eller så...:)

Haha! Alltså... Jag har en MM som jag endast använder i nödfall, d v s när min Logitech står på laddning. Har aldrig gillat MM, bland annat för att den tunna lilla sladden har en förmåga att åka in under kanten på musen så att det inte längre går att klicka, men idag höll jag nästan på att tappa allt förtroende jag har för Apples designteam (och det är ganska mycket).

Jag skulle dra ett dokument från ena bildskärmen till den andra. Tog tag i dokumentet och började dra. Kom till kanten av den fria ytan (på det fysiska skrivbordet) och lyfter musen för att "ta om". Klick, så hamnar dokumentet i någon obestämd mapp på vägen. Det går ju baske mig inte att lyfta musen och fortfarande hålla knappen nedtryckt!

Aja baja.

Edit: Om man är sjukt försiktig så går det att klamra sig fast vid sidoknapparna och flytta eländet. Men man får passa sig så att man inte råkar aktivera Exposé (eller vad man nu har ställt in för någon funktion på sidoknapparna).

Så... Aja baja, men något förmildrat.

Man behöver inte vara försiktig när man tar tag i sidoknapparna för att lyfta på musen, de aktiveras nämligen inte när man har musknappen nedtryckt.

Ursprungligen av ztaafen:

Man behöver inte vara försiktig när man tar tag i sidoknapparna för att lyfta på musen, de aktiveras nämligen inte när man har musknappen nedtryckt.

Det gör de hos mig.

Hursom så måste man väl ändå säga att det rör dig om ett designfel

Varför? Jag har absolut inga problem med att lyfta upp musen när den används.

Bevaka tråden