Har stött på ett ruskigt underligt problem.

Upplägget är detta:
Användare loggar in via OD och har nätverkshemmamapp. Dom monterar en AFP-volym (som ligger på samma server som OD-mastern)

På denna volym ska dom redigera metadata på bilder med Adobe Bridge CS3.

Har skapat 2 konton, test 1 samt test 2. Båda har OD-inloggning med nätverkshemmamapp och tillhör samma grupper på servern.

Felet:
Om jag loggar in via OD med kontot test 1 och ansluter till AFP-volymen med kontot test 1 så är alla metadata-fält i filinfo-rutan helt utgråade och går inte att redigera.
Om jag loggar in via OD med kontot test 1 och ansluter till AFP-volymen med kontot test 2 fungerar det att redigera metadata.

Om jag loggar in via OD med kontot test 2 och ansluter till AFP-volymen med kontot test 2 så är alla metadata-fält i filinfo-rutan helt utgråade och går inte att redigera.
Om jag loggar in via OD med kontot test 2 och ansluter till AFP-volymen med kontot test 1 fungerar det att redigera metadata.

Slutsats:
Det fungerar alltså inte att redigera metadatan när jag är inloggad med samma konto på OD som på AFP. Men kör jag olika konton så fungerar det.

Hur sjukt är inte detta?

Sidnot: Om jag är inloggad med ett lokalt konto på datorn och använder test 1 eller test 2 så fungerar det bra att redigera metadatan. Har även provat med CS4 och samma fel händer där.