Alternativ till Tor?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har koll på vad det finns för gratisalternativ till Tor (som inte stödjer Leopard)? Det jag söker är alltså en VPN-tunnel som fungerar på all in/ut data.

Mycket tacksam för hjälp.

• Medlem
  • Borås
  • 2009-04-17 16:30

Jag har inte provat själv men ultrasurf för windows eller kanske hotspot shield som finns till både windows o mac.

Är det nån som har erfarenhet av Hotspot shield? Berätta gärna om dina erfarenheter.

Ursprungligen av monkey_man:

Är det nån som har erfarenhet av Hotspot shield? Berätta gärna om dina erfarenheter.

Funkar!
Jag kollade min ip innan jag tryckte igång Hotspot Shield via What Is My IP Address? - IP Address Lookup, Internet Speed Test, IP Info, plus more och sedan satte jag igång hotspot shield, uppdaterade What Is My IP Address? - IP Address Lookup, Internet Speed Test, IP Info, plus more och vipps så började min ip-adress inte på 79 längre utan 208

Tydligen så är jag i New York enligt IP Address Lookup.

För att super kolla att saker var korrekt gick jag också in på http://hulu.com för att se ifall de tillåter att streama video till mig eftersom att jag nu är i "USA".
Well, jag fick "this video is unavailable..", vilket ändå är bättre än "Hulu is currently only available in the US..".

Så ja, verkar funka fint!

Och till sist:

ClamXav scan av Hotspot Shield.app

----------- SCAN SUMMARY -----------
Known viruses: 549238
Engine version: 0.95
Scanned directories: 9
Scanned files: 49
Infected files: 0
Data scanned: 1.60 MB
Data read: 1.64 MB (ratio 0.97:1)
Time: 3.299 sec (0 m 3 s)

ClamXav v1.1.1  -  ClamAV 0.95/9354/Tue May 12 04:26:05 2009 - ClamXav

No infected files were found.

AHA! Nu hittade jag cruxet! Den lägger en banner längst upp i min browser. Ca 120 pixlar hög. Man kan också kryssa bort reklambannern.

Allt blev ganska långsamt också.

Senast redigerat 2009-05-12 17:13
1
Bevaka tråden