Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Software Update!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-04-06 16:18

Hej!

Jag har stött på ett problem på sistone. Varje gång jag öppnar Software Update den hoppar "Checking for New Software" blue bar till ca 1/20 och stannar där. Har väntat i över 3 timmar en gång för att se om något felmeddelande skulle dyka upp, men icke. Det går helt enkelt inte! Jag har kollat brandväggen men det verkar inte ha med den att göra. Senaste uppdateringen var 10.5.6 den 16/12 2008, och sedan dess har jag inte fått några automatiska påminnelser om uppdateringar.

Har pratat med support, de sade att det var ett ovanligt problem och tipsade bara om att hämta hem uppdateringarna manuellt istället. Det funkar ju, men det är grymt opraktiskt och inget jag vill lägga tid och energi på. Någon som råkat ut för något liknande?

Sitter i Leopard på en Macbook Pro 17" 2.6ghz av den äldre modellen, om det skulle vara till någon hjälp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-06 22:28

Har du provat att ta bort filen "com.apple.SoftwareUpdate.plist" ur /Bibliotek/Preferences och ~Bibliotek/Preferences?

Jag har samma problem, och ackes lösning funkade tyvärr inte...

  • Medlem
  • 2009-04-13 04:00

Kan vara värt att prova ta bort Cache.db från ~/Library/Caches/com.apple.SoftwareUpdate/

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-05-04 21:39

TACK!! Det funkade. Verkade vara att kasta Cache.db som gjorde susen!

1
Bevaka tråden