Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikfel på iMac G5

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man har en iMac G5 som gör såhär på skärmen... Och som dessutom totalkraschar med gråskärmen som säger att man måste starta om genom att hålla ner powerknappen.

Är man totalrökt då? Jag tycker det ser ut som hårdvarufel. Vad tror ni?

/M;

Ser helt klart ut som en grafikstörning. Hårdvarufel.

Aj aj aj. Lär inte bli billigt.

Vare sig den har grafiken integrerad på logikkortet eller ej kommer det att kosta mer än det smakar att reparera, skulle jag tro.

Det är det jag misstänker också.

Märkligt att prylar går sönder av sig själva på det där sättet. Datorn står där den alltid har stått och har inte "råkat ut" för nåt.

Men det är ju helt meningslöst att lägga ens en tusenlapp på att fixa en så pass gammal dator så det blir väl skroten.

Ursprungligen av MungoBBQ:

Märkligt att prylar går sönder av sig själva på det där sättet. Datorn står där den alltid har stått och har inte "råkat ut" för nåt.

Det är surt men inte märkligt... Jag ser hundratals datorer varje dag som har gått sönder. De flesta mycket nyare än din iMac.

Tack för länken Mutant. Det var ju väldigt tråkigt att detta INTE hände inom garantitiden, men det ser ju helt klart ut som samma fel.

1
Bevaka tråden