Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja program som går via VPN

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-03-31 16:08

På grund av lagändringar så har en VPN-tjänst blivit intressant för min del. Dock så vill jag inte köra alla program via den, som t.ex. Spotify. Finns det något program där man kan ställa in vilka programs trafik skall gå genom VPN?

Tacksam för ett snabbt svar!

Du får skaffa en brandvägg och tvinga all trafik från din torrent-klient att gå genom den VPN du tänker köra. Svårare är det inte.

Bäst är egentligen att skita i allt det där. Man får väga riskerna mot varandra. Det är farligt att köra bil också!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-04-13 13:41

Tips på bra brandväggsprogram som gör det möjligt att välja vilka program som använder en specifik VPN-anslutning?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-13 16:30

Tror du får kontrollera trafiken via 'route' möjligtvis?

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-06-20 16:35

Ingen som har mer info i ämnet? Eller vet vart det finns mer info om detta?

  • Medlem
  • 2009-09-30 19:29

-bump-

Jag är också intresserad av att specifikt välja enskilda program som tunnlas via VPN.

Hemma använder jag en Netgear WDNR3700 router med OpenWrt firmware (https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=27722) och har konfigurerat VPN samt DynDNS. På annan plats kan jag ansluta med VPN till mitt interna nätverk och logga in på klienter med valfritt protokoll (ssh, vnc etc).

Det som jag är intresserad av är att enbart vpn-tunnla Skärmdelnings-applikationen (VNC). Är tacksam för tips.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-19 15:50

Jag kör en virtuell maskin som i sin tur kör VPN, mot en remote desktopmaskin. Segt, men fungerar.

Som @reboot81 kör jag också en virtuell maskin som har VPN-koppling, i denna virtuella maskin använder jag SQUID dit jag pekar eventuella klientdatorer som jag också önskar köra webb-trafik via VPN och inte direkt via min ISP.

1
Bevaka tråden