Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC-grill i Umeå 090608

Tråden skapades och har fått 122 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kommer till vakan, är dock säker till om det blir någon mat för min del.

Här är den spoilerfria länken vi behöver:

http://www.macrumors.com/2009/06/06/wwdc-2009-spoiler-free-keynote-stream/

Här är samma länk lite lättare att komma ihåg:

http://tinyurl.com/wwdcvaka09

  • Medlem
  • 2009-06-07 03:48

Yay! Måndagen med stort Ååh!

Hur står det till med sådant som ved, kol, briketter, tändstickor och scoutvatten? Jag har ett vagt minne av att det redan fanns på plats förra gången.

  • Medlem
  • 2009-06-07 04:59

Jag köpte briketter (el v d n h) och tändvätska förra gången. Någon annan som är hugad?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-06-07 09:06

Hej på er alla. Jag lever, trots att jag inte syns till på forumet Jag kan inte vara med på grillningen, eventullt kan jag vara med och kolla på keynoten. Vilken tid tror ni det blir? Kanske är omöjligt att svara på, men en kvallificerad gissning utifrån tidigare erfarenhet.

Ursprungligen av Kemppe:

Vilken tid tror ni det blir? Kanske är omöjligt att svara på, men en kvallificerad gissning utifrån tidigare erfarenhet.

Keynoten startar 19.00 och håller väl på 90-120 minuter ungefär. Så jag skulle gissa att sändningen kommer ut vid 22-tiden eller senare. Om Apple är supersnabba kanske redan vid 21.30, men inte mycket tidigare. Och vi har ju varit med om klart senare sändningar också.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-07 10:34

Jag fixar tändvätska och ved/kol/briketter.

Jag är med på grillning och vaka, så klart. Tror Johan är på också. Iaf på vakan.

Vädret ser ju ut att bli ok, men frågan är ju hur vi gör med grill. Alltså föremålet grill. Förra gången stod ju museets grill framplockad efter den traditionsenliga vårpersonalfesten, men denna gång har någon hunnit rengöra den och plocka undan den.

Så, frågan lyder, skall vi orka släpa fram museigrillen från vars nu den befinner sig eller har någon annan en grill att släpa med?

Ursprungligen av staed:

Så, frågan lyder, skall vi orka släpa fram museigrillen från vars nu den befinner sig eller har någon annan en grill att släpa med?

Det smidigaste (för oss andra iaf ) är att vi tar den grillen, tänker jag mig. Är det en bra grill? Är det Weber med porslinsemalj och sotuppsamlare?

  • Medlem
  • 2009-06-07 12:59

Kemppe: King om du kommer, men då får du attans hålla dig undan från media fram till dess!

MatsOlov: Härligt!

Staed: Det kanske är hemulerna på båtmuseet som har gömt den? I värsta fall får vi bygga någonting. Ska jag ta med en såg? (Eller en bultsax?)

Adrian: om jag minns rätt är den mest stor och svart, men nu säger ju Staed att den har blivit tvättad, så kanske är den helt oigenkännlig och ultrablank.

Ursprungligen av lufra:

Staed: Det kanske är hemulerna på båtmuseet som har gömt den? I värsta fall får vi bygga någonting. Ska jag ta med en såg? (Eller en bultsax?)

Adrian: om jag minns rätt är den mest stor och svart, men nu säger ju Staed att den har blivit tvättad, så kanske är den helt oigenkännlig och ultrablank.

Vi har ju bildbebvis på hur den såg ut förra året, tidigare i tråden. Så vi vet vad vi ska leta efter.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-07 14:23

Annars har jag en rund grill som jag kan ta med.

Ursprungligen av MatsOlov:

Annars har jag en rund grill som jag kan ta med.

Om det inte är för mycket besvär så får du gärna ta med den. Vi kan ju hjälpas åt att rengöra den efteråt.

Annars kan vi säkert leta åt museigrillen också, men utifallatt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-07 20:07

Har jag missat det eller men vilken tid, 19 eller?

Tar med grillen också.

19.00 blir bra, det är samma tid som keynoten börjar.

19:00 blir perfekt.

Så, när slutar vi läsa rykten då? 18.00? 17.00?

  • Medlem
  • 2009-06-08 07:52

Ja, jag ger mig då ingen möjlighet att glutta i nyhetsflödet efter jobbet, och under arbetstid hindras det oftast av sig själv.

Jag kan ev komma, men tidigast kl 22. Går det att få kontakt med er då?

Ursprungligen av MagnusB:

Jag kan ev komma, men tidigast kl 22. Går det att få kontakt med er då?

Du kan få mobilnummer till mig och staed i ett PM om du vill. Det borde räcka, om vi inte har hamnat i keynote-trans

Låter som en bra plan!
Jag PM nummer till dig så kan du skicka SMS eller dyl om det blir ändrade planer. Jag kollar inte mejl/internet efter kl 18.00

Bah. Jag får inte redigera mitt första inlägg, så jag fyller på här.

Närvarolista:

staed, mat+vaka
Johan S, mat+vaka
Adrian B, mat+vaka
lufra, mat+vaka
Petter E, vaka
MatsOlov, mat
Mikael E, vaka
Marcus K, vaka
Narogh, mat+vaka
Kemppe, kanske vaka

Senast redigerat 2009-06-08 17:25
  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-06-08 14:27

Narogh <- vaka + troligen mat lite beroende på när jag kommer från jobbet.

Sitter och försöker paniksurfa lite för att bunkra så att man står sig fram till 23-24, men börjar inse att jag nog redan sett allt av värde på nätet.

  • Medlem
  • 2009-06-08 18:51
Ursprungligen av staed:

Sitter och försöker paniksurfa lite för att bunkra så att man står sig fram till 23-24, men börjar inse att jag nog redan sett allt av värde på nätet.

Jag vet banne mig precis hur det känns. Det där hamnar jag i minst en gång i veckan. Jag kanske har utvecklat tech news-missbruk? Ja, det har jag!

  • Medlem
  • 2009-06-08 18:52

Och shit, vilket peppväder. Hurra för oss. Förresten, jag har kvar lite papptallrikar, plastglas och -bestick sedan en picnic för ett tag sedan, jag tar med det!

  • Medlem
  • 2009-06-09 00:20

[It's up!!]

Ären junte alls. Jag är så trött så jag ser fel. I can haz furgivnis?

Ursprungligen av lufra:

It's up!!

Vart?

Bevaka tråden