Kan ej aktivera AppleCare på iMac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-03-27 11:33

Här om dagen köpte jag ett AppleCare till min iMac, iMacen köpte jag förra året så min 'vanliga' garanti gäller fortfarande. Men jag tänkte att det är lika bra att förlänga den nu då jag har råd.

Jag har tagit mig till registreringssidan och har skrivit in registreringsnumret som står på instruktionen till AppleCare och skrivit in serienumret på datorn. Men när jag försöker gå vidare står det:

"Detta produktserienummer är ogiltigt. Kontrollera din information och försök igen."

Jag har dubbelkollat serienumret under foten till datorn och i "Om den här datorn", så jag vet att jag skrivit in rätt.

Vad kan problemet vara?

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-27 11:51

Din dator kan vara äldre än ett år. Ring apple support och prata med dom. Du måste kanske bli tvungen att visa kvitto.

//Rob

Precis som Robo-X säger så kan Apple bara se tillverkningsdatum på datorn, och då kan den i deras system ligga utanför garantin. Ibland räcker det med att man ringer Apple-Support och säger vilket datum man köpte datorn så kan de aktivera AppleCare från sitt håll.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-03-27 12:14
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Precis som Robo-X säger så kan Apple bara se tillverkningsdatum på datorn, och då kan den i deras system ligga utanför garantin. Ibland räcker det med att man ringer Apple-Support och säger vilket datum man köpte datorn så kan de aktivera AppleCare från sitt håll.

Okej, det låter bra. Det borde ju vara ett år från och med inköpsdatum tycker man. Men jag ringer och kollar.

Köpte du den av Apple så är det nog inköpsdatum som gäller, men Apple kan ju inte veta när deras återförsäljare säljer en viss dator, så har du köpt den av en ÅF kan de omöjligt veta...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-27 12:41

Inköpsdatum från ÅF är det som gäller för dej, men den kan ju ha legat på hyllan hos återförsäljaren ett tag innan du köpte den vilket inte syns i Apples register. Borde inte vara några problem, men räkna med att du antagligen kommer behöva styrka ditt inköpsdatum med en fakturakopia eller kvittokopia.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-03-27 12:52

Jag köpte datorn direkt från Apple Store Online och AppleCare från en lokal ÅF.

Jag ringde till Apple Support och dom sa att på något sätt hade datorn försvunnit från systemet. Jag skulle maila in kvitto på min iMac, AppleCare och AppleCare registreringsnumret så skulle dom fixa allt. Förhoppningsvis löser det sig i slutändan.

Det gör det säkert.

Återkom gärna hur det löste sig.

1
Bevaka tråden