Batterimätaren droppar från 100 till 10 min

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-26 17:14

Hej,

Har en kompis som i förrgår införskaffade en iPhone 3G via Telenor. I dag fick han dock problemet med att batterimätaren stod på max hur länge som helst; han surfade lite, kollade SMS osv och poff (!) så varnade den för att det bara var 10 minuters batteritid kvar. Jag har precis gett honom numret till Telenors butik där han inhandlade den, men ville kolla med er om ni hade någon idé om vad som kan vara fel, vad han kan göra åt saken och vad som borde vara mest tidseffektivt att göra (lämna tillbaks den, kräva en ny, osv).
Behöver ni utfyllnad med uppgifter, skriv det här så ska jag se till att ta reda på't.

Tack på förhand

Det första jag skulle göra vore nog att använda den till den är helt tom, sen ladda upp den fullt och se om det inträffar igen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-26 18:38

Jag instämmer. Det brukar ta några laddningscykler innan batteriet uppnår full kapacitet.

Fast jag har varit med om att batterimätaren på min "hängt sig" och stått på tex 90% i en hel dag. Sen hoppar den direkt ner till några få % bara.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-26 22:19
Ursprungligen av jonasn:

Jag instämmer. Det brukar ta några laddningscykler innan batteriet uppnår full kapacitet.

Fast jag har varit med om att batterimätaren på min "hängt sig" och stått på tex 90% i en hel dag. Sen hoppar den direkt ner till några få % bara.

Något som bara försvunnit med tiden?

1
Bevaka tråden