Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone är framtidens spelmaskin

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det sägs att iPhone är framtidens spelmaskin om man läser: http://www.prylportalen.se/artikel/iphone_ar_framtidens_spelmaskin_090324162524-176.html

Skulle man inte teoretiskt kunna spela alla spel som finns till iPhone på en Mac?
Eller kunna använda alla apps?

Jag satt och funderade på om Apple inte har planer på att integrera iPhone-spel/program ihop med sina Macar/Apple TV-
Tänk att dels kunna spela spelen i sin iPhone, men sedan även kunna koppla upp sig mot sin dator/Apple TV och spela samma spel i större format, men använda iPhonen som kontroll. (Typ som en Wii-remote). Det vore coolt.

Ursprungligen av matteus82:

Skulle man inte teoretiskt kunna spela alla spel som finns till iPhone på en Mac?

Well, i så fall behöver du en accelerometer i din dator eftersom många spel på iPhone förutsätter en sådan och det finns inte i alla Macar så vitt jag vet (de bärbara har det, men jag tror inte se stationära har det).

Kanske kan man styra spelet med sin iPhone, via bluetooth. Använda iPhones bildskärm för visning av annan info i spelet, t ex backspegel/hitpoints/o s v.

Ursprungligen av Capeman:

Kanske kan man styra spelet med sin iPhone, via bluetooth. Använda iPhones bildskärm för visning av annan info i spelet, t ex backspegel/hitpoints/o s v.

En stark möjlighet, om bara Apple tillåter att man brukar iPhone/iPod Touch på det viset. Nintendo hade en liknande lösning, fast med kabel istället för bluetooh, på Gamecube och GameBoy Advance. Tyvärr använde aldrig särskilt många spel möjligheten till något vettigt, men kanske det kan bli något på Mac/iPhone?

Det enda som fortfarande håller mig från att säga att iPhone är framtidens spelmaskin är helt enkelt att alla upptänkbara spel inte fungerar lika bra som på Nintendo DS eller Sony PSP, i min uppfattning. Kan vara att jag är uppvuxen i Nintendo-generationen, men jag saknar den taktila feedback man får av att trycka på en knapp eller styra med ett styrkors för att kontrollera vissa spel. Tveklöst fungerar många spel alldeles utmärkt, men vissa inte fullt så bra. Kan vara att spelmakarna inte har tänkt genom plattformen och kontrollmöjligheterna ordentligt, så lösningar lär väl komma på det inom en rimlig framtid. Fast det ger ju inte mig mina knappar att trycka på...

Känns som om det finns ganska många möjligheter nu när Apple släppt API:er för både bluetooth och tillbehör i dockkontakten.

Japp. Kommer att bli en mycket intressant spel-höst i år, helt klart!

Och annars också, bara med tanke på iPhone 3.0.

1
Bevaka tråden