MacBookPro (uppdaterad eller inte?)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag är i färd med att skaffa ny MBP 15".

Jag behöver hjälp med att förstå varför MacRumors Buyer's Guide säger att den approachar ändan av en cykel , men samtidigt att den uppdaterades lite grand den 3 mars.

När är en ny modell här, menar de? (Tror ni?)
Vad menas?

Det gjordes ju en liten "smyguppdatering" nyligen, vilket är något ovanligt för Apple, och därför är det nästan omöjligt att ens gissa huruvida den lilla uppdateringen innebär
1) ett "nytt varv" i produktcykeln (=nästa uppdatering dröjer ett tag),
2) eller om vi är kvar på "samma varv" i produktcykeln (=nästa uppdatering bör komma snart).

MacRumors verkar ju tro på alternativ 2.

Och min gissning är att de har rätt. Jag tror på uppdatering inom 2-4 månader, kanske med någon form av Core i7-processor.

• Avstängd
  • International user
  • 2009-03-25 11:13

Några större förändringar i designen kan man väl inte räkna med, det skulle då vara som jesper skirver ny porcessor och kanske möjligheter till större diskar både vanliga och SSD.

Modellen med 17" har ju precis börjat leveras ut till kunder så den kan ju knappast uppdateras speciellt mycket inom den närmsta tiden...

Kanske får 15" samma batteri som i 17" men det kanske inte finns plats? Möjlighet för 8GB minne i 15" vore ju välkommet....

Jag tycker själv att trots att det står "Don't buy- Updates soon" är det köpläge. Vill inte vänta 3-4 månader (vilket jag tolkar/tror det handlar om) på en i7-processor och lite större hårddisk (?).

Nu ska jag bara välja på 5400 eller 7200 rpm också. Samma storlek, men jag vet inte. Hittar inga FAKTA om batteritid och ljud/fläkt-skillnader. Bara en massa åsikter överallt... suck.

Ursprungligen av sjovall:

Jag tycker själv att trots att det står "Don't buy- Updates soon" är det köpläge. Vill inte vänta 3-4 månader (vilket jag tolkar/tror det handlar om) på en i7-processor och lite större hårddisk (?).

Nehalemarkitekturen (den som i7 bygger på) kommer inte till laptopmarknaden förrän i höst. Tror inte vi ser nya MacBook Pros förrän dessa släpps då MBP redan kör på Intels kvickaste netbookprocessorer.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-29 21:18

Hej!
Jag står inför samma problem..
5400 eller 7200 rpm?

Någon?

Ja, då svarar jag här: 7200!

Jag valde det, och ångrar mig inte. Har inget att jämföra rättvist med, eftersom min förra dator var en slö 1 gen MacBook med 5400rpm. Men vad jag kan säga är att:
1) Den blir absolut inte för varm. Brukar ligga på 63°-68° (processorn alltså) och HDn (som ju är den som diskuteras här) ligger i skrivande stund på 32°. Och vad jag förstår så ska inte HDns varvtal påverka hur datorns varmaste del (processorn) blir varmare eller kallare.
2) Den har inte kort batteritid (ligger på över 3 timmar nånting)
samt såklart
3) Den är (duh!) snabbare

Den appletekniker jag konsulterade innan köp sade att batterimässigt så rör det sig om kanske 10 minuter kortare tid på en full laddning.

Senast redigerat 2009-04-30 07:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-30 19:01

Hej! sjovall!
Hur är det med ljudnivån då?
Min dator i dag låter som ett flygplan och vill försöka ändra på det problemet

1
Bevaka tråden