Välja MacBook - maxad 2.0 eller standard 2,4?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-03-18 15:50

Hej.
Går och funderar på vilken MacBook jag ska välja. Ska man välja den billigare varianten och proppa in mer minne och en större hårddisk, eller ska man ta den dyrare varianten? Skulle vilja ha 2,4Ghz varianten med maxat minne och hårddisk. Men det blir dyrt, och då är man uppe i samma pris som en "Pro-variant". Så tankarna far mer och mer åt en maxad 2Ghz:are.
Vad är egentligen bäst? Datan kommer att användas åt surfning och att lyssna på musik och att se på film. Alltså inga tunga grejer. Vad tycker ni?

• Oregistrerad
  • 2009-03-18 16:03

Till de angivna användningsområdena känns det poänglöst med de extra 0.4GHz. Satsa på att pimpa en 2GHz istället. Om inte tangentbordsbelysning är något du känner att du inte kan leva utan

Senast redigerat 2009-03-18 18:03

Ett starkt argument för 2,4 enligt mig är tangentbordsbelysning.
Detta betalar gärna jag för bland annat för dess smidighet i bil och flyg.

Även skönt när man ligger slösurfar innan man somnar.

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-19 09:13

"Datan kommer att användas åt surfning och att lyssna på musik och att se på film. Alltså inga tunga grejer."

varfor behover du "pimpa" upp ens den lilla da, ok att kopa en tredjeparts disk som spinner i 7200rpm eller fixa en storre hard disk (rekomenderar iof extern) men extra ram behover du val knappast?

• Medlem
  • 2009-03-19 10:58
Ursprungligen av RoZioN:

"Datan kommer att användas åt surfning och att lyssna på musik och att se på film. Alltså inga tunga grejer."

varfor behover du "pimpa" upp ens den lilla da, ok att kopa en tredjeparts disk som spinner i 7200rpm eller fixa en storre hard disk (rekomenderar iof extern) men extra ram behover du val knappast?

Datan kommer att åka mycket på tåg kors och tvärs genom Sverige. Därför vill jag inter ha någon extern disk att släpa på. Och minne kan man aldrig få för lite av...

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-19 13:14

Dalle: Intre processorkraft heller sa vet inte riktigt hur du resonerar. Men sure bacon, en 2.0a med en 500GB 7200 disk hade jag nog hellre kort pa

• Medlem
  • 2009-03-21 23:08

Det blev en 2,4. Med 320 GB HDD. Mycket nöjd så här långt.

1
Bevaka tråden