Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fildelning med afp mellan leopard och tiger

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fildelat med min syster och mig själv med afp och det funkade felfritt och vi har de senaste operativsystemet. Men när jag ska göra samma sak med en kompis som har tiger så går det inte att koppla upp mot hans dator. Vad är det som han ska ställa in? Har för mig att det heter fildelning i Tiger och delning i Leoparden. Jag kan inte guida honom när det inte riktigt ser likadant ut. Men han har öppnat fildelningen och den är på så varför funkar det inte?!

marcus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-22 19:24
Ursprungligen av marcusbabe:

Jag kan inte guida honom när det inte riktigt ser likadant ut

Tolkar ovanstående som att ni inte sitter på samma adress? I så fall är den första felkällan att tänka på naturligtvis att alla routrar och brandväggar mellan er tillåter trafik över port 548 för afp. Där kan det också finnas ett problem om han råkar ha Comhem som ISP:
http://www.99.se/naetverk-saekerhet/223191-namninsamling-tvinga-comhem-oeppna-port-548-foer-afp.html

Kolla också att han uppdaterat till senaste 10.4.11. Har för mig att det är något problem mellan 10.5 klient till 10.4 server med krypterade/ej krypterade lösenord, sök på det!

1
Bevaka tråden