Arbetsverktyg med bra prestanda och hög säkerhet

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-03-17 17:36

Vad skall jag köpa för bra Mac dator med bra prestanda? Den skall vara stationär och jag har ingen skärm heller. Jag gillar inte bärbara datorer utan tycker att de är för långsamma. Dock har jag en bra kopiator/fax/skrivare och det går nog att få en drivrutin till Mac tror jag?

Mvh Cia

• Medlem
  • Umeå
  • 2009-03-17 17:51

imac är då ett klockrent val, men du ska veta att dagens bärbara datorer är inte så värst slöa heller, vad har du för skrivare?

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-03-17 18:25

Jag har en stor kombimaskin av fabrikat Gestetner och den fungerar så bra allt i ett så den vill jag behålla.

Cia

Utan att veta precis vilken modell det är så blir det svårt. Men jag kollade på tillverkarens sida och på nån av deras lite större maskiner fanns det iaf Mac-drivare. Så ta rätt på vad det är för modell så kan man kolla med säkerhet.

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-03-17 18:51

Jag skall kolla innan jag köper så att det blir rätt. Jag har den inte tillgänglig idag så jag kan titta efter men tror att den heter 3125 Officio men är inte säker.

Det som jag undrar över ytterligare är om det finns någon skärm i stående A4 till Mac. Jag gillar att hela dokumentet syns på en gång. Till PC finns det en sådan men jag vet inte om den går att ha till Mac? Vad jag nu har förstått är att PC och Mac är helt olika system och har inget gemensamt?

Cia

Dom har varken nåt som heter officio eller 3125 om man söker bland deras produkter.

http://www.nrgcss.com/drivers/Page1.asp?Brand=Gest

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-03-17 19:29

Den är många år gammal. Då jag skulle ha en drivrutin till PC för några år sedan så fick jag kontakta NRG direkt och de skickade diskett så jag får väl undersöka detta i förväg då. Jag skall ha 2 datorer och kanske skall jag i alla fall ha en Internetdator som är en PC och ha denna kopplad till den.

Varför jag vill ha en skrivdator i Mac är för att boktryckare vill ha detta forum att trycka från.

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-03-17 19:41

Tack för länken. Den heter NRG multifunktion 3225 och det finns bara drivrutin till Windows baserade program ser jag och så är det tyvärr till mycket och därför måste man ibland också ha en PC och eftersom jag skall ha 2 datorer så kan jag ha en av var sort.

En skrivare till Macen är ju inga problem att köpa ny. Det handlar inte om pengar då man skall arbeta på datorerna utan om vad som är enkelt att få till.

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-03-17 22:22

Bestämt mig.

Dagens beslut är taget.

Jag har bestämt mig att jag kommer att köpa en Mac-mini med skärm 24", skrollmus, fullstort tangentbord och en skrivare. Vad kostar sådant och var kan jag köpa det?

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-03-17 22:24

Säkerhet i mjukvaran.

Det kommer jag igen om i morgon. Godnatt.

• Medlem
  • Överallt
  • 2009-03-17 23:23
Ursprungligen av Cia.44:

Vad kostar sådant och var kan jag köpa det?

Om du känner dig modig kan du köpa direkt från Apples webshop och betala med plastkort. Tryck på länken -> http://store.apple.com/se

Om du vill köpa i butik kan du hitta närmsta sådan genom att trycka på denna länk -> http://www.apple.com/se/buy/locator/

I butik kan dom plocka fram och visa lite olika modeller av möss, tangenbord och skrivare. Därefter räknar dom ihop vad det kostar, beroende på vad du valt för delar.

-- inlägget kortat av moderator--

Senast redigerat 2009-03-18 06:20
  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-03-18 17:45

Tack så jättemycket för tips. Det är ju inte svårt att få tag på en Mac. Då jag slog upp min stad fanns det hur många vanliga affärer som helst att handla i. Jag trodde att det inte var så många som tillhandahöll dessa varor. Nu skall jag gå och kolla in en sådan.

1
Bevaka tråden