Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur sparar jag filen som en animering?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-03-17 15:18

Förr kunde man göra "små enkla" animerade banners från Photoshop via ImageReady och spara dessa som animerad gif. I nya Photoshop (CS4), finns inte ImageReady kvar längre däremot kan man öppna ett nytt fönster, "Animering" och få ungefär samma funktioner som i ImageReady. Nu är frågan: Hur spar jag filen som en animering och i vilket filformat? Det tidigare alternativet "animerad gif" tycks numer lysa med sin frånvaro...

Nå'n...?
Tacksam för svar.

Jag har använt ImageReady tidigare men har gått över till freeware-programmet Gif Fun för att göra animerade giffar. Enkelt och smidigt.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/7387

Jag tycker inte alls det svarar på frågan

Mod stängde en tråd med hänvisning till denna och här står ju inget. Gif fun är nåt helt annat. Vad hände med imageready? Jag ska kolla mer på animering, men saknar spontant en hel del.

Ursprungligen av anders.bergman:

Mod stängde en tråd med hänvisning till denna och här står ju inget.

Den tråden stängdes för att korspostning inte är tillåten. Båda inläggen hpes skrev handlade ju om samma sak - han ville veta hur man bäst gör animeringar nu när ImageReady inte finns längre.

Att de två inläggen var formulerade lite olika spelar ingen roll - jag såg det ändå som en korspostning (dvs samma fråga i flera trådar).

/Mod

Ursprungligen av hpes:

Förr kunde man göra "små enkla" animerade banners från Photoshop via ImageReady och spara dessa som animerad gif. I nya Photoshop (CS4), finns inte ImageReady kvar längre däremot kan man öppna ett nytt fönster, "Animering" och få ungefär samma funktioner som i ImageReady. Nu är frågan: Hur spar jag filen som en animering och i vilket filformat?

Fönster > Animation
och sedan
Arkiv > Spara för webben

Edit: jag har CS3

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-03-20 11:07
Ursprungligen av Mutant:

Fönster > Animation
och sedan
Arkiv > Spara för webben

Edit: jag har CS3

Tack Mutanten för det klara och koncisa svaret. Det funkar även i CS4.
(Har varit runt på Adobes hjälpsidor tidigare utan att hitta lösningen.)

Ursprungligen av Mutant:

Fönster > Animation
och sedan
Arkiv > Spara för webben

Edit: jag har CS3

Tusen tack från mig också! Upptäckte just att ImageReady var borta från mitt CS3 (har uppenbarligen inte använt det alltför ofta :). Det funkade ju kanon!

Sökte i forumet och är så tacksam för att du och alla andra som är så bra på att svara snabbt och tydligt gör just det. Ni är toppen!

Tackar och vassego

1
Bevaka tråden