Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Word 2008 hänger sig

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Har word 2008 på min macbook. Allt funkar som det ska när man skriver. Skrev nyligen ett arbete på 15 sidor. Men när jag fixade med det sista så hängde sig allt. Fick tvångsavsluta.
Sen är det kört. Det dokumenten går inte att ändra mer, det hänger sig direkt om man försöker ändra något i det. Har provat allt: kopiera allt klistra in i nytt dokument. mailat till annan dator och ändrat där och skickat tillbaka, skickat till annan dator och kopierat och klistrat in i nytt dokument där. Men det är kört. Kan inte ändra ngt alls.
Kan läsa dokumenten, men så fort jag försöker ändra något hänger det sig. Och jag får tvångsavsluta.

Vad kan detta bero på?

Testa kopiera, klistra in i textredigeraren, gör om till ren text, kopiera tillbaka till Word..

Prova också att klistra in i Textredigeraren och gör en Spara som .rtf och sedan öppna i Word. Om du har viktig formatering som skall bevaras exvis.

hade nyligen ett långt dokument som betedde sig likadant. det var visserligen inte jag som skapat det, men när jag öppnade det och bläddrade några sidor hängde det sig. VARJE gång. till slut så gav jag upp och tröck upp det med mellanslag i finder istället.

inte för att det hjälper trådskaparen kanske, ville bara påpeka att det finns folk med liknande problem.

Jag har haft liknande problem och det kan ha att göra med korrupt configfil. Här finns mer information;

http://word.mvps.org/Mac/Word2008Issues.html

Jag har även haft problemet med att Word hänger sig gång på gång efter att man öppnat ett dokument. Tror att det kan hända om man har blandade språk dokumentet. Prova att markera allt och ändra till engelska för att se om problemet försvinner.

Mixman

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-17 17:29

Känt problem med instabilt Word. Sök lite i forumet. Eftersom stabilitetsproblemen är ganska grava och det inte fixats än kan det kanske ha att göra med den svenska språkkontrollen. Inte tillräckligt många på globalt plan har problemet, därför fixas det inte.

Finns tråd(ar) om hur dokument skapade i äldre versioner av Word får Word 2008 att krascha. Sök på "lingsoft".

1
Bevaka tråden