Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med utgående mail

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, använder Mail på en iMac med Leopard som operativ. Har en POP server för inkommande mail inställd, som inte är den samma som min ISP (Bredbandsbolaget). Har dock bredbandsbolagets smtp server inställd för utgående mail. På detta sätt kan jag ta emot mail från mitt jobb, samt skicka mail när jag är hemma. Allt funkar perfekt.

Nu har jag köpt en ny MacBook, och skapar ett nytt POP konto i Mail. Jag ställer in allt exakt på samma sätt som jag har på min iMac. Den hämtar e-mail från jobbet utan problem, men jag kan inte skicka e-mail via smtp.bredband.net från MacBook:en? Det går dock fortfarande hur bra som helst från iMac:en.

Och det mest skumma av allt är att när jag väljer "Anslutningsgranskare" i Mail, låter den stå och snurra ett tag så får jag gröna markeringar båda vid inkommande och utgående servrar på MacBook:en. Programmet säger att den har fin kontakt med smtp servern.

Men lik förbannat när jag skriver ett mail och skickar det så står den bara och snurrar vid "Skickar..." och inget händer.

Kopplar jag in mitt mobila bredband istället och väljer Telenor:s smtp server så kan jag skicka utan problem.

Vad kan vara problemet?

Senast redigerat 2009-03-13 00:01
  • Medlem
  • 2010-05-04 15:01
Ursprungligen av DrZeto:

Men lik förbannat när jag skriver ett mail och skickar det så står den bara och snurrar vid "Skickar..." och inget händer.

Kopplar jag in mitt mobila bredband istället och väljer Telenor:s smtp server så kan jag skicka utan problem.

Vad kan vara problemet?

Sammalika hände mig idag! Mail tuggar på skickat. På Gmail fungerar det. Kör 10.6.3. Vad gör jag?

Senast redigerat 2010-05-04 15:25
1
Bevaka tråden