Ska köpa nytt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Godafton
Jag behöver till sommaren köpa en ny dator och börjar redan nu fundera och planera inför detta. Mest för att få ihop den ekonomiska biten då jag är student och går ut gymnasiet i sommar. Använder i nuläget en laptop från dell som måste återlämnas efter studenten. Vad jag söker nu är ett litet tips.

Den nya datorn ska användas till webbdesign, alltså html, php, databaser ja ni har säkert koll. Enkle fotoredigering och grafisk formgivning. Vill även göra musik med den (till en början med ett midi keyboard)

Den ska vara bärbar och min fråga är helt enkelt om den minsta MacBook:en räcker till? En dyrare dator än så kan jag inte köpa så jag undrar om en MacBook helt enkelt orkar med de saker jag vill göra utan att den blir för seg? Alternativet är ju att köpa en PC eftersom man får mer prestanda för pengarna, men jag vill helst komma ifrån Windows.

Låter inte som något särskilt prestandakrävande uppgifter, så det korta svaret blir "ja!" (med råge).

Se bara upp om ditt keyboard kör med firewire då de nya aluminium-macbookarna inte har FW-port...

• Oregistrerad
  • 2009-03-13 12:18

Kolla gärna på begagnade MacBooks också. Finns otroligt prisvärda maskiner på begagnatmarknaden!

Ursprungligen av Iphone77:

Kolla gärna på begagnade MacBooks också. Finns otroligt prisvärda maskiner på begagnatmarknaden!

Jepp, vissa så lågt som 2500:-

oh, nice. En mac håller ju ganska länge så beg. är ju bra.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-15 10:59

Fast begagnat är alltid en chansning, speciellt om det inte finns någon garanti/Apple-care.

Annars har Jag en känsla av att den förra generationens Macbook, de svarta och vita plast, var en bra modell med få fabrikationsfel och kan passa för begagnatköp. (Inte som 2007-2008 års katastrofala MacBook Pro med havererade grafikchip och batterier som ger upp i förtid.)

troligtvis lutar det åt att köpa en helt ny MacBook, den enklaste i plast. Känns säkert (och väldigt roligt) med helt nya grejer plus att jag tänkte ha den ett tag.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-15 19:33
Ursprungligen av natanael:

troligtvis lutar det åt att köpa en helt ny MacBook, den enklaste i plast. Känns säkert (och väldigt roligt) med helt nya grejer plus att jag tänkte ha den ett tag.

Säkert ett bra köp.

1
Bevaka tråden