Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väska till 15"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-07-09 22:15

Dags att skaffa en ny väska till TiBooken...15"..

Vill ha en som inte ser ut som en vanlig datorväska...mer som något vanligt som man kan ha över axeln...

och något inte allt för dyrt...

det enda jag hittar är detta:

Targus

Någon som har denna väskan? Andra tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-10 17:55

Sök på väskor, det finns en gammal tråd som började med ett test. Finns massor med förslag i den tråden. Eller gå in på testpatrullen och kolla. Har själv en Lundhags 25 CC T ryggsäck med datorfack som jag är enormt nöjd med.

den targusväskan har jag, tycker den funkar kanonbra. ännu bättre hade det varit om det funnits ett vanligt handtag också som komplement. lite onödigt omständigt med axelrem ibland när man bara ska flytta väskan lite.

skulle vilja ha denna istället

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-07-10 22:12

ah det är ju en nackdel att inte ha något handtag....hmmmmmm

kollade lite i den andra tråden men hittade ingen intressant väska....

Det är faktiskt riktigt knivigt att hitta en bra väska till 15-tummarna. De är så breda att "normalväskor" inte ger plats för nätaggregat och/eller mus i samma avdelning som datorn, utan man måste pressa in dem i ytterfacket. Vill man dessutom ha kanske nån kalender, lite annat småjox och tjocka plånboken med i väskan, så blir det lite bulligt...:-)
Jag har kört med en Notepac Plus, men då har man ju den nackdelen att det genast syns att det är en burkbag, och nästan inbjuder till rycka-å-springa...
Du får göra som en jobbarpolare till mig, han har alltid utrustningen i gamla skitiga sportbagar, ingen vill ju ha det innehållet...
Fast de´ e´ ju inte så där supersnyggt precis:D

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-07-10 22:45

ah men det ska va så lite business-stil som möjligt....

man kanske skulle göra som nån gjorde i den förra tråden och silvertejpa två sittunderlägg....

kanske bättre o köpa ett second-skin och skaffa en vanlig väska att stoppa den i...

1
Bevaka tråden