Fläkten trasig på MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-03-08 11:29

Har en två månader gammal macbook pro 15" (senaste modellen) som fläkten har börjat låta väldigt märkligt, den låten ungefär som att det är något som slår i när den snurrar runt, eller att den sitter löst.

Detta kunde inte kommit mer olägligt då jag har en massa frilansjobb som sträcker sig över de kommande veckorna, och min fråga är:

Hur lång tid tar ett sånt här ingrepp, förutsatt att det bara är fläkten som behöver bytas ut.
Är det här delar som vanligvis finns i lager? Kan man betala extra nånstans för att få det expressfixat typ samma dag, helt säker på att det här går på garantin, men det är, inte just den här gången, pengar som är problemet.

Vilket ställe rekommenderar ni att man går till, bor i stockholm och tänker inte gå till inLife, dom verkar alltid så trötta på en när man kommer och frågar nånting eller lämnar in nått på service, och snabba är dom inte på reparationer, det är i alla fall min upplevelse.

Jag vet inte vart du bor, men här i Uppsala kan du pejja Express så gör dom den omgående (förutsatt att det är någon del dom har hemma).
När det gäller fläktar brukar det dock vara beställvara, men du kan ju fråga på någon apple certat ställe som gör reprationer för att få bäst svar.

• Medlem
  • 2009-03-08 12:17
Ursprungligen av acidflash:

Jag vet inte vart du bor, men här i Uppsala kan du pejja Express så gör dom den omgående (förutsatt att det är någon del dom har hemma).
När det gäller fläktar brukar det dock vara beställvara, men du kan ju fråga på någon apple certat ställe som gör reprationer för att få bäst svar.

Tack för svaret, ja, får kolla runt lite imorrn, ringa runt och höra om dom har delar och kan göra det direkt och så

1
Bevaka tråden