Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskriftsproblem i Safari 3.2.1 och Firefox 3.0.6 (Mac OS 10.4 och 10.5)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två datorer med 10.4.11 och 10.5.6 och båda har Safari 3.2.1 och Firefox 3.0.6.

Problemet är att när jag skriver ut vissa webbsidor på min Oki Page 5450 färglaser i just Safari (inga andra program har problemet) så går det vanligen inte att skriva ut.

Skrivarens display visar ett felmeddelande som betyder stäng av och sätt på mig, för denna utskrift gick verkligen helt åt kolabängen.

I Firefox är det samma problem med samma sida.

Jag har provat:

* att slänga skrivaren, och lägga till den igen (vilket raderar och återställer vissa saker som utskriftskö mm)

* att stänga av skrivaren, radera utskriftsjobbet, sätta på skrivaren (i den ordningen)

Jag har googlat lite på saken och flera verkar ha samma problem, men hittade inga lösningar.

Har även sökt här på 99.se, men ingen verkar rapportera ett liknande problem.

Någon som vet?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-03-23 14:15

Det låter ju onekligen som om dessa "vissa sidor" triggar någon bug i skrivaren alt. något i PostScript-drivern. För det ligger ju helt i linje med att andra sidor och andra program inte lyckas (enkelt) att generera samma dataström som (ånyo) triggar den buggen.

Man kan ju roa sig med att spara PostScript-datat på fil och inspektera denna. Eventuellt även skicka till Oki.

1
Bevaka tråden