Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail app & Gmail problem?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om det är fler än jag som upplever problem med pop3 gmail och mail.app?

Jag har i två veckors tid inte lyckats uppdatera min gmail konton mail med mail.app, har pillrat runt och testat lite olika inställningar men den fastna liksom bara, provade att gå över till IMAP och det funkade ok.

Gillar dock inte IMAP så jag skulle helst se en lösning på problemet.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-03-05 09:28

Vad är det du inte gillar med imap?

Känner inte att jag har samma överblick över mina konton med imap, särskilt inte gmail konton.

Men med IMAP så är det väl lättare att få en översikt? Då är status synkat mellan olika läsare. Ta exempelvis när jag läser mina mail via iPhonen så markeras de direkt som lästa när jag tittar via MailPlane, Mail, PostBox eller via webbinterfacet.

Om jag skulle göra POP3 så skulle jag vara tvungen att läsa mailen separat i varje läsare och markera dem som lästa manuellt.

Men det är klart, om du bara använder en applikation och alltid från samma dator så är det inget problem men om du accessar dina mail från flera datorer så är IMAP klart att föredra enligt mig.

--jalle

Fast frågan här handlade om det bara var jag som hade problem med gmail pop och mail.app, inte huruvida jag föredrar pop eller imap.

Men det jag inte gillar med gmail imap e sättet den blir presenterad på i mail.app, till skillnad från mobilme så integrerar den inte lika bra.

1
Bevaka tråden