Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera Albumart bilder till samma låt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-03-04 19:09

i info om varje låt så kan man ju fler än en bild och hur fungerar det? om man nu har en låt som är med i en samlingskiva o så vill man ha bild även på artisten...skiftar den bild eller?

för jag får bara första bilden att visas...men i infot och bildmaterialfliken finns 2 st .

kan man få det att fungera på nåt sätt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-08 15:44

tjaaaa
få se om detta kan passa dig?

jag har en t. ex. en samlingsplatta där jag i coverflow ser coverbilden för hela albumet. till albumet följer oxo en bild på baksidan av albumet. Där finns info jag vill kunna läsa. Då lade jag in bilden på baksidan i visa info/ bildmaterial i exempelvis låt 2. Den skall ligga till vänster om coverbilden i "bildmaterial". Då syns den när du spelar låt 2 i lilla fältet nere till vänster. Du kan även klicka på den och få den förstorad.
Det knäppa verkar vara att man däremot inte kan ha nån extrabild till låt nr. 1. Då förändras albumbilden i coverflow och allt fukkar upp.
Men någon kanske har en lösning på det med.
Mycket nöje!

  • Medlem
  • 2009-03-10 16:45

ja konstingt det där med coverflown...för man vill inte att hela albumet ska byta bild...utan jag tänkte om jag hade hela albumet i ipoden...men sedan kanske bara tex 2 st ur albumet i en annan spellista då skulle man som i generation 1 ipoden klicka i mitten hjulet så kunde man se andra bilder.

inte världens största och viktigaste fråga kanske men man blir lite nyfiken då man kan lägga in fler i infot.

1
Bevaka tråden