Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automator eller script?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Thailand
  • 2009-03-04 08:52

Om någonting kan krångla så gör det!
Taz: filen senaste.pdf byts inte ut.

Om jag tar bort try vid "move file "senaste.pdf" of folder theDestinationFolder to trash"
av scriptet och kör får jag nedanstående felmeddelande:
Finder drabbades av ett fel: Kan inte ändra folder "a-delen" of folder "abc" of folder "Documents" of folder "WebServer" of folder "Library" of startup disk till typ integer.

Vad sjutton är "typ integer"?? Jag har testat att förändra rättigheterna till läsa och skriva för alla men det hjälper inte.

Dagens filer hamnade i destinationsmappen men med original-namnet. Jag fick manuellt kasta "senaste.pdf" och byta namn på dagens fil.

Vad kan vi nu testa?

  • Medlem
  • 2009-03-04 09:59

shit, don't mezz with the Taz...

  • Medlem
  • Thailand
  • 2009-03-04 10:22

Hallå Baron!
Det borde väl gå att skriva in sökvägen i ditt script?
Verkar detta OK
folder "adelen" of folder "abc" of folder "Documents" of folder "WebServer" of folder "Library" of startup disk

Skall det i så fall stå som property mellan ""?

  • Medlem
  • 2009-03-04 18:47

har du skrivrättigheter på skriptet ska det räcka som jag gjorde det ovan. Annars har du rätt.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2009-03-07 09:59

Dags att avrunda!

Idag har hela processen med nedladdning, flyttning, namnbyte och uppladdning skett utan att jag varit hemma. Jag låg på beachen och badade i ljummet vatten i Bangkokbukten. Tekniken är underbar, när man får goda råd hur den skall skötas.

Jag antar att ni alla undrar varför ni egentligen håller på och skriver tusentals inlägg för att ideellt hjälpa oerfarna kollegor. Det undrar ibland jag också (jag bidrar faktiskt också ibland). Vill med detta upplysa vad ni har gjort.

Ölogram finns inte här heller, men det ni har gjort innebär att livet blir mer meningsfullt för ett hundratal svenska pensionärer som av olika skäl inte kan bo i Sverige under vinterhalvåret. De är mycket tacksamma och ber mig framföra deras tack till i första hand Taz och Baron.

Vi ses snart i en annan tråd!

Bevaka tråden