Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sampling

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-02-27 09:55

Har tittat lite efter en hårdvarulösning till mitt projekt, men får hela tiden påpekanden att jag borde använda mjukvara!
Vad jag behöver är en applikation som jag kan spela upp långa samplingar med.
Det skall vara lätt att hålla koll på många samplingar samtidigt.
Jag har en gammal version av Ableton (tror att det är 5).
Jag trivs bäst i mac-plattformen:-)

Någon som kan hjälpa mig på vägen?

mvh
Thomas

Hur långa samplingar och hur behöver du spela upp dem? Men Ableton är alltid ett alternativ när det kommer till att hantera samplingar.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-02-27 13:57
Ursprungligen av false messiah:

Hur långa samplingar och hur behöver du spela upp dem? Men Ableton är alltid ett alternativ när det kommer till att hantera samplingar.

Samplingarna kan vara allt mellan 5 sek till 3 min. Ljuden är delvis korta samplingar från filmer till extremt långa naturliga ljud som fungerar som någon slags rytm:-)
Jag vill kunna starta och stoppa dem på ett enkelt sätt som jag just nu inte känner till.
Jag har fått en gammal Ableton och har inte mer än öppnat programmet. Så jag är verkligen nybörjare...

Thomas

Man kan starta och stoppa samplingar i Ableton via midi, tangentbordet eller musen, med olika inställningar för hur de ska triggas om man behöver. Så Live låter precis som vad du behöver.

1
Bevaka tråden