Skärm eller TV?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Jag och tjejen kommer att flytta ihop om en vecka och vi har varken mediacenter, TV eller högtalare till vardagsrummet.

Jag sitter fortfarande och hoppas på att en ny mac mini ska släppas i mars och högtalarna kommer troligen bli ett par minipods.

Det var tänkt att vi skulle köpa en samsung 40" (LE40A465) men det kommer komma en ersättare till den i april så vi tänkte vänta och se vad det blir.
Och det är nu i det här väntandet som tanken slog mig..
Man kanske skulle strunta i en vit 40" samsung och skaffa en 24" Cinema display från apple istället?
Om den nya mac minin kommer med minidisplayport vill säga..

Så det jag undrar är, ska man köra på:
1) en mac mini kombinerad med eyeTV och en 24" skärm
eller
2) en mac mini kombinerad med en 40" TV?

Kör jag på alternativ 1 får jag en LEDskärm och möjlighet att spela in på hårddisken.

Kör jag på alternativ 2 slipper jag ha mini:n igång alltid (den gamla modellen drar tydligen ung. 3-5W i sleepmode)

Där finns säkert fler för- och nackdelar så snälla hjälp mig!

Men en eyeTV skulle du väl kunna använda i båda fallen - eller har jag missförstått något i din fråga?..

Jo det skulle jag kunna

Jag har funderat över det hela ett tag nu och blir det att jag skulle få för mig att skaffa PS3, xbox eller något i den stilen så måste jag ha HDMI och det saknar ju skärmen.
Det finns väll inget sätt att lösa det med just den skärmen?

Mac minin kommer som sagt fungera som mediacenter så jag kommer spela upp .mkv filmer i 720p/1080p och mp3 över itunes/spotify.
TV tittar vi inte så ofta på så mycket talar för skärmen.

Frågan är väll bara om det skulle vara idiotiskt att ersätta en TV med en skärm på det här sättet. Om någon gjort just detta och hur de såfall trivs med det?
och vad jag kan tänkas vinna/förlora på det hela (text-tv klarar jag mig utan)

1
Bevaka tråden