Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmail / Mail-strul med Utkast

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan inte identifiera mitt problem för att skapa en bra rubrik, men mitt problem är som följer:

I morse när jag hade dålig uppkoppling skrev jag ett mail i Mail.app som jag försökte spara. Jag tror inte detta gick, för mottagningen var dålig, så på något sätt har mail skapat ett pågående mail som inte går att spara på gmails server.

Nu ploppar det bara upp mail efter mail under "Utkast - På min mac" som Mail.app på något sätt försökt spara när anslutningen var dålig.

Någon sak har strulat till sig, för varje går jag försöker hämta mail från gmail-kontot resulterar det endast i att den hämtar fler och fler kopior av mailet jag höll på att skriva. Mail.app kan inte hämta nya mail från gmail-kontot, så nu har det hamnat i en ond cirkel, så att säga.

Hoppas något har någonslags klarhet i vad jag kan göra för att få det att flyta på igen!

Bifogar rutan jag får upp, och varje gång jag trycker bort den kommer den upp igen.

Vad händer om du tömmer i mappen "utkasst"?

Det fortsätter bara dyka upp 40-50 kopior till tills gmail-kontot slutar att "hämta data". Då kan man radera dessa bilder, men när den försöker koppla upp sig igen kommer bara samma ruta upp igen och det är samma visa.

Om du loggar in på Gmail finns de där?

Ta kontakt med Gmail Supporten kanske. Perioden som problemet började för dig tror jag var samma dag som de hade problem med sina servrar.

Alternativt kan du testa radera filen om du loggar in på webbmail-sidan kanske.

Problemet försvann efter jag använt mitt gmail-konto på andra ställen, telefonen och web, och startat om datorn. Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden