Vart tog Macbook white 2,4 vägen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som jag förstått det så slutade Apple att sälja den gamla modellen av Macbook med 2,4GHz processorer när de lanserade den nya modellen. Jag antar att de vill att det ska kosta om man vill ha den bästa prestandan. Därför undrar jag nu om någon vet något ställe i Sverige som fortfarande har någon/några av den gamla modellen, fast nya, kvar (med 2,4 processorer) till salu?

Ytterst tacksam för vägledning!

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-25 06:29

Blocket och tradera har ju några såna ute. Om du fortfarande kan köpa dom i butik vet jag inte. Vad ska du använda den till? Den nya vita som fortfarande säljs har ju 2.0 ghz penryn(effektivare per clockcykel enligt vad jag hört) samt så har den snabbare Front Side Bus och ett bättre grafikkort.

Frågan är om 0.4 ghz gör så stor skillnad. Jag själv har satsat på den nya 2.0 ghz...

Ursprungligen av rixard:

Blocket och tradera har ju några såna ute. Om du fortfarande kan köpa dom i butik vet jag inte. Vad ska du använda den till? Den nya vita som fortfarande säljs har ju 2.0 ghz penryn(effektivare per clockcykel enligt vad jag hört) samt så har den snabbare Front Side Bus och ett bättre grafikkort.

Frågan är om 0.4 ghz gör så stor skillnad. Jag själv har satsat på den nya 2.0 ghz...

Och du är helnöjd?
Tanken är att den ska hålla 3-4 år i alla fall med de tyngsta programmen på marknaden gällande bild och animering. Tänkte välja 4GB ram, så det bör jag ju klara mig på rätt bra eller?
Det känns som om tekniken stått rätt still senaste året nu när det gäller processorerna.
I värsta fall kan man väl efter ett par år clocka sin macbook?

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-25 13:36

Jag har inte fått den än. Beställde den igår, jag kommer att göra en recension av den och testa lite tyngre program. Så om du har tålamod kan du ju vänta på den.

Jag vet inte om jag skulle valt en Macbook för bild och animering. Då ligger väl en Macbook Pro närmare till hands, iaf om du letar efter en dator som ska hålla 3-4 år. Men som sagt, det är ett nytt (dock integrerat) grafikkort i nya macbooken. Enligt Apple så är det "5 ggr bättre" än Intels dito. Återstår att se när jag testat lite program. Något speciellt du vill att jag testar?

iMovie, Final Cut Pro och CS3 är det jag spontant tänker testa. Något som saknas?

Aha, trevligt trevligt!
Startar de programmen som du valt att testa upp snabbt och flyter på utan att saker och ting hackar så räcker det gott och väl! Den du valde har 2GB ram med va?
Jag kommer framförallt att sitta med CS4 paketet, PS, Flash/Flex och DW (inte för att det är krävande men iaf ).
Jättesnällt av dig att recensera, jag väntar otåligt!

1
Bevaka tråden