Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåligt av SF-film

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2009-02-24 21:19

Letade efter en bra webbsajt där jag kan köpa äldre filmer.
Så hamnade jag på SF = Svensk Filmindustri.
Men se där släpps jag inte in för att jag har Mac.
Nå väl det gör inget. Jag handlar ju inte där, det få väl bli deras straff för att de är så korkade att de gör en webbsida som bara PC-användare kan komma in på.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-02-24 21:26

Håller med... Riktigt uselt. Tur att man kör bootcamp och kan lösa det på det viset.

Men det är dags att vakna nu. Det är 2009 och man ska inte behöva ha problem med e-leg och bli hindrad att utföra vissa saker eller utnyttja vissa tjänster bara för att man använder OS X

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-24 21:32

Klistra in en länk på sidan som inte funkar.

Yes!!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-02-24 21:48
  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-24 21:54

Oki, tänkte testa om Safari 4an funkade men det var mer komplicerat än så. Tyvärr...

Yes!!

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-24 22:23

Trots allt rätt bra att dom skriver ut exakt vad man behöver göra. Det är ju en schysst gest trots allt. Då tänker jag på dom som använder sin mac och inte hänger på forum och har koll på såna här saker.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-02-24 23:35
Ursprungligen av rixard:

Då tänker jag på dom som använder sin mac och inte hänger på forum och har koll på såna här saker.

Vad var det där för påhopp?

Senast redigerat 2009-02-25 01:23
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-25 09:55
Ursprungligen av Jeppe_E:

Vad var det där för påhopp?

Tror du missuppfattar en lite konstigt skriven mening.

SF är ju medvetna om problemet, talar om vad det beror på (filmleverantörernas krav på DRM av viss typ) och talar om hur man kan lösa åtkomsten som macägare. Vad mer kan man begära?

Men skicka gärna ett mejl till SF där du talar om att du trots denna info/hjälptyvärr inte kan bli kund. Då kan SF få ett incitament att ligga på sina leverantörer och kanske möjligtvis någon gång i framtiden (när det snöar i helvetet) få dem att ändra sig...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-25 08:01

Eftersom sf använder windows media som kommer med drm skydd. Wmv med drm skydd finns inte för Mac eller Linux så det spelar ingen roll vilken browser man använder eftersom det är inte det som är problemet

//Rob

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2009-02-25 11:37

Jag röstade med fötterna som det kallas.
Köpte film från ett annat ställ och det gick utmärkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-25 12:06

Kunde de inte ha snackat med Apple och sålt filmerna på Svenska iTunes Store? Då får de DRM-skydd, funkar på Mac och PC, funkar i iPods, iPhone och AppleTV. Och få plats i en av de största fungerande internet-butikerna för media.

Och de skulle vara den första Svenska leverantören av filmer till iTunes Store och kunna få lite PR / Buzz kring det...

Synd att de inte har någon mailadress på sidan så man kunde tipsa dem.

Synd att det inte finns ett enda vettig filmtjänst för att se film på som macanvändare. Jag har lite svårt att förstå att de inte vill ha en laglig kanal till konsumenterna. Det är ju filmindustrin som inte vill in på iTunes. Så de där 2,4 miljonerna som väljer andra alternativ lär ju fortsätta med det.

1
Bevaka tråden