Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 4 beta släppt!

Tråden skapades och har fått 222 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-19 19:35
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Hittade en ny grej. Om man är på en hemsida och bara börjar skriva utan att vara på något skrivfält så börjar man automatiskt söka efter det man skriver. Fantastiskt. Så enkelt och ändå så användbart..

Jomen - det funkar ju faktiskt. Dvs om man snabbt trycker in en bokstavskombination så markeras den första träffen på sidan. Tex f+a på denna sida markerar i ordet Safari i trådens rubrik, f+a+n markerar i ordet fantastiskt i gabriels inlägg #206|206. Smidigt!

Och jag har aldrig haft Glims installerat, däremot Saft. Eller det kanske redan funkade i Safari 3?

Ursprungligen av IngoX:

Jomen - det funkar ju faktiskt. Dvs om man snabbt trycker in en bokstavskombination så markeras den första träffen på sidan. Tex f+a på denna sida markerar i ordet Safari i trådens rubrik, f+a+n markerar i ordet fantastiskt i gabriels inlägg #206. Smidigt!

Och jag har aldrig haft Glims installerat, däremot Saft. Eller det kanske redan funkade i Safari 3?

Fick det aldrig att fungera i 4;an, och det fungerar inte nu heller i 3.2.1.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-19 19:52
Ursprungligen av IngoX:

Jomen - det funkar ju faktiskt.

Nejmen - funkar inte! Avinstallerade Saft och då försvann denna feature. Ber om ursäkt.

I övrigt är jag mycket nöjd med 4:an. Inga problem med zip-filer, badbollar eller whatsoever vad jag märkt ännu.

Ursäkta, det måste ha att göra med Glims som jag installerade för ett tag sen.. Bra plugin btw..

http://www.machangout.com/

hade glömt att jag installerade det..

Nån annan som har problem att komma in i bokmärkesmenyn?
Märkte det idag, att om jag klickar på bokmärkesknappen (eller trycker in alt+cmd+B) så fryser Safari så att jag måste Force Quit... :/

Nån som vet hur man fixar? Ominstallation, eller finns det något lättare sätt?

Hm, det händer inte för mig. Kanske inte hjälper dig, men det är inget generellt fel i alla fall.

är det någon som upplever att safari låser sig i någon minut kort efter launch med badboll och hårddisksmatter. efter bollen studsat färdigt flyter allt på som vanligt.

en plugin som trilskar kanske...? (det handlar iaf inte om swappning enl activity monitor.)

Ursprungligen av gabriela:

är det någon som upplever att safari låser sig i någon minut kort efter launch med badboll och hårddisksmatter. efter bollen studsat färdigt flyter allt på som vanligt....

Ja, det händer mig med Safari 4 beta. Särskilt efter att datorn varit i vila.

Mitt problem löste sig efter att ha resetat Safari (cache, cookies), ominstallerat samt startat om datorn. Nu funkar det precis som innan gårdagen; perfekt

Avinstallerade betan idag och gick tillbaka till 3.2.1. Fick otroligt mycket badbollar och tuggande på sistone. Datorn kändes som sirap. Det är möjligt att det hade fungerat att göra som PiktorPucci ovan, men jag har en känsla av att det skulle bli likadant igen efter ett tag... Väntar nog på skarp version.

I Windows verkar den dock fungera rätt hyggligt än.

Problemet med att ladda hem zip-filer kvarstår. Klickar jag på en nedladdningslänk så får jag bara ett mörkgrått fönster med nedladdningsadressen i adressfältet och ett meddelande i status-raden (se inlägg 202). Ett annat fel, eller kanske snarare en underlighet som uppstår ibland är att jag inte kan få ett fönster att bli aktivt igen. Om jag klickar på fönstret/listen etc så förblir fönstret ljust till färgen, dvs i bakgrunden och alla kontroller är låsta för det fönstret och dess tabbar. Detta händer bara ibland men det är djäkligt skumt för övriga öppna fönster funkar som de ska

När jag söker på en sida så tolkar Safari åäö som att det är det samma som a och o.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-03-21 14:02

Är Safari 4 bättre på att komma ihåg lösenord? Firefox är mycket bättre än safari 3 på att komma ihåg lösenord.

Bevaka tråden