Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man köra flera instanser av samma program?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta kan givetvis gälla olika program (därför jag postar i OS X-forumet), men jag tänkte att det är lättare för er att förstå om jag ger ett konkret exempel.

Jag använder SimplyRAR för att extrahera RAR-filer. Gillar det för att det funkar som WinRAR dvs när man dubbeklickar extraheras inte ihållet utan man får se innehållet och välja vad man vill ha.

Ibland skulle jag vilja extrahera flera RAR-filer samtidigt, men det verkar inte gå utan jag får vänta tills första extraherats och sen manuellt klicka på nästa. Går detta att lösa utan att ha flera RAR-program installerade?

PS. Vet att UnRarX kan extrahera flera samtidigt, men jag vill som sagt helst inte ha flera liknande program installerade. DS

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-01 00:03

Saknas väl egentligen anledning upprätthålla din tanke på att inte ha flera program som gör samma sak och använda kontextmenyn för att välja mellan programmen. Men om nu det nödvändigtvis måste vara så - varför har du inte UnRarX installerat istället för SimplyRAR?

Jag tror att programmet måste vara byggt så för att skall funka. Vet bara ett - ArchiCAD - och där får man specifikt välja när man öppnar en projektfil om det befintliga projektet skall stängas eller man skall öppna en ny instans av ArchiCAD. Anledningen till detta är nog att ett CAD-projekt är så komplext att det krävs helt separata minnestilldelningar osv. I synnerhet ArchiCAD som tillåter arbetsgruppsmanipulering av dokument över nätverk osv.

De flesta andra program klarar ju av att ha flera filer öppna åt gången så där finns det ju inget behov till det du eftersträvar. Kanske lättast om du ger respons till programutvecklarna i fråga.

1
Bevaka tråden