Går det att öppna en iBook strämadapter?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-08 20:31

Den jag har har gått "sönder", den glappar jätte mycket. Jag har beställt en ny, men det kanske går att öppna upp den nuvarande och försöka fixa glappet. Någon som vet om det går?

Rent instinktivt skulle jag inte råda någon utan erforderlig behörighet att vara inne och pilla i högspänningsutrustning. Dels kan det finnas kondensatorer som inte hunnit ladda ur, vilket kan ge dig en rätt obehaglig chock. Dels finns även risken att du utan att märka det kan råka ställa till det så att det blir kortslutning eller överslag när du kopplar in laddaren på elnätet igen. Värt att veta är också att inga som helst försäkringar gäller ifall personskador och/eller eldsvådor uppstår. Just därför tycker jag inte att det är en risk som är värd att ta, oavsett hur händig man än må vara.

Laddaren är ganska ordentligt kapslad eftersom det inte ska vara möjligt för en lekman att få upp den. Den går ju inte att skruva upp, och jag skulle gissa på att den är lite för väl hoplimmad för att det ska vara riktigt kul att försöka få upp den. Om jag vore du skulle jag ta mig ett par iBook-fria dagar och lägga mig i hängmattan med en bra bok i stället, i väntan på den nya laddaren...

• Oregistrerad
  • 2003-07-09 12:48

Ok, tack för tipset. Man måste ju fråga, eller hur?

1
Bevaka tråden