Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny mac-sajt lanserad

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-02-23 11:56

Jag har sedan Macworld och Macpressen slogs ihop och blev en konsumentinriktad tidning saknat den proffsinriktade mac-journalistiken i Sverige.

Men i princip alla mac-sajter i sverige (och större delen av världen) har ett innehåll som är lite datornördigt (i positiv bemärkelse). Det finns inte riktigt någon som sätter skapandet och slutprodukten i fokus, och datorn, verktygen och tekniken sekundärt.

Där känner jag att jag kan tillföra något. Så nu släpper jag Macbloggen.se. En sajt för de som arbetar professionellt med mac: formgivare, musiker, webbdesigners och filmare.

På sajten kommer jag att blanda webbteve med längre artiklar, intervjuer, reportage, kortare nyhetsnotiser och tips för att underlätta arbetet med macen.

Jag har arbetat med grafisk design för trycksaker och webb under hela mitt yrkesverksamma liv, och nu tycker jag att det är dags att göra något med mitt intresse.

Titta gärna in på sajten www.macbloggen.se och har du tid och lust får du gärna ge en kommentar. I morgon tisdag, på sant Apple-manér, kommer jag att officiellt lansera sajten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-23 18:56

Vad trevligt, lycka till!

Kul! Lycka till!

Och nu när sajten är lanserad och det finns en ny tråd i ämnet, så kan vi fortsätta där, och stänga här.

http://www.99.se/allt-om-mac/260575-sajt-foer-macanvaendare.html

/Mod

1
Bevaka tråden