Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Timecapsule på skolnätverk med inlogg i browser

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

En god vän har nyligt flyttat in i en studentlägenhet i Uppsala. Jag tipsade hon innan inflytten att köpa en timecapsule eftersom han både ville ha extern hårddisk och trådlöst internet. Men tyvärr vill den inte riktigt funka på det nätverk som finns i jacket i studentlägenheten. Det är den typen av nätverk där man måste öppna en browser och logga in för att kunna börja surfa. Med timecapsulen inpluggad händer ingenting när man öppnar browsern. Man kan lura den lite genom att öppna netlogin-sidan medan man har tp-sladden direkt i datorn och sedan plugga in den i TC istället och sedan trycka på "login". Då kan man smurfa runt ett tag men sedan slutar det funka.
Någon som har erfarenhet av apples airportgrejor på nätverk av denna typ och har tips på vad som måste göras inställningsmässigt för att det ska funka?

Tack på förhand för input

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-19 23:17

Gamla härliga netlogon.

Den behöver svara på ping (ICMP). Finns det någon inställning som handlar om att blocka detta, bocka av den inställningen.

Tack så mycket för ditt svar. Jag kommer inte kunna testa förrän på ett par dagar, men nu vet jag iaf vad jag ska leta efter.

1
Bevaka tråden